Węgrzy uczą angielskiego. Oferują platformę dla nauczycieli do zarządzania postępami uczniów

Xeropan to węgierska platforma do nauki języków obcych, która właśnie weszła do Polski. Na całym świecie ma już ponad milion użytkowników.

Ponad dwa i pół miliarda ludzi na świecie uczy się języków obcych. Chcemy sprawić, by nauka była szybsza i bardziej efektywna dla każdego

– przedstawia wizję swojej firmy Attila AlGharawi, współzałożyciel Xeropan.

Bizblog.pl poleca

Podczas pierwszej fali pandemii Departament Edukacji Węgier rekomendował Xeropan do zdalnej nauki języka angielskiego. W czasie lockdownu aplikacja wspierała nauczycieli w monitorowaniu postępów uczniów.

Xeropan Classroom rozumie potrzeby, słabości oraz mocne strony uczniów. Łączymy ich postępy, błędy oraz poprawne odpowiedzi w czasie zajęć, przedstawiając sugestie poprawy

– dodaje AlGharawi.
Attila AlGharawi, współzałożyciel Xeropan.

Każdego miesiąca z aplikacji korzysta obecnie około 85 tys. uczniów. 7-10 tys. z nich jest aktywna każdego dnia, 5 tys. opłaca abonament (12 dol./mc). Xeropan oferuje również część zasobów za darmo. To ponad 1700 lekcji wideo: zwiastunów filmów, vlogów, muzyki czy podcastów.

Aplikacja ma odpowiadać trzem latom nauki: od A1 do C1 i wykorzystywać AI w konwersacjach.

Sztuczna inteligencja obecna jest w rozmowach z botami: recepcjonistą Dawidem, lekarzem Benem, czy rekruterem Richardem.

– Używając mikrofonu można z nimi porozmawiać, jak z nauczycielem-native speakerem

– przekonuje AlGharawi.

Mechanizm konwersacji bazuje na skryptach.

– Skrypt filmowy ma przeważnie około stu stron. Nasze 5 razy tyle. Nie opowiadamy jednej historii, ale wszystkie, które mogą być opowiedziane w granicach tematycznych bota

– przekonuje AlGharawi.

Innowacyjne podejście do nauczania przyciągnęło uwagę Google

Pod koniec zeszłego roku startup trafił do programu akceleracyjnego Google for Startups, prowadzonego przez warszawski kampus. Pomogło to startupowi w marketingu i rozwoju technologii, a także zaplanowaniu wzrostu.

– Doświadczenie menorów idealnie wpasowało się w to, czego my, startupy, poszukujemy, by kontynuować doskonalenie produktu na arenie międzynarodowej

– podkreśla AlGharawi.

Latem zeszłego roku Xeropan wygrał nagrodę EdTech Breakthrough Award kategorii Learning Relationship Management (LRM), czyli dla systemów skoncentrowanych na maksymalnym zaangażowaniu ucznia i spersonalizowanym trybie nauki.

Dwa miesiące z aplikacją = pół roku w szkole?

Właśnie tak prezentują się wyniki badania przeprowadzonego przez dr. Istvána Thékesa z Uniwersytetu Segedyńskiego. Obejmowało ono 312 nauczycieli i uczniów szkół podstawowych na Węgrzech i pokazało, jak użycie aplikacji może przyspieszyć postępy w nauce. Uczniowie mieli przyswajać słownictwo w tempie lepszym o 1/3, a biegłość w angielskim rosła 26 proc. szybciej w porównaniu z uczniami, którzy nie używają aplikacji.

Wyniki badania mogą się okazać zwłaszcza ciekawe w kontekście hydrydowych modelów naczania, które mogą stać się nową normalnością. Już w czasie lockdownów gwałtownie wzrósł popyt na aplikacje i platformy służące do nauki języków obcych online.

Według raportu TechNavio „Global Online Language Learning Market 2020-2024” wartość tego rynku wzrośnie o 21,57 mld dol. w ciągu najbliższych trzech lat. Najwięcej zmienić ma zaś szersze wykorzystanie AI w planowaniu nauczania.

2,3 mln euro międzynarodowy rozwój

Pod koniec zeszłego roku Xeropan pozyskał 2,3 mln od prywatnych inwestorów na ekspansję i rozwój produktu. Jeszcze w tym miesiącu do aplikacji ma trafić język niemiecki, a w czwartym kwartale 2021 roku również hiszpański i francuski.

W ciągu najbliższych lat Xeropan stawia sobie za cel dobicie do granicy 50 mln użytkowników.