Webinary mogą być maszynką do zarabiania pieniędzy. ClickMeeting ujawnił rekordzistów

Rośnie popularność webinarów. Polska platforma ClickMeeting w 2021 roku miała 24 miliony uczestników. Służą one już nie tylko do wirtualnych spotkań, ale także do zarabiania poważnych pieniędzy.

Cyfryzacja komunikacji postępuje w ogromnym tempie, stąd duża popularność wydarzeń online, w tym webinarów, które na stałe zagościły w nowej rzeczywistości.

Bizblog.pl poleca

Słowo „webinar” w roku 2021 w polskim Internecie odnotowało niemal 1,2 mld wyświetleń, podczas gdy rok wcześniej było to 313 mln. Z kolei, jak podaje polski ClickMeeting, na stworzonej przez nich platformie, w tym roku przeprowadzono blisko 2 miliony webinarów, a uczestniczyło w nich ponad 24 miliony użytkowników. 

Webinar to już standard

Okazuje się także, że w od stycznia do listopada tego roku słowo „webinar” zostało wspomniane przez polskich internautów ponad 406 tys. razy. Dla porównania, w roku 2020 było to 205 tys., co oznacza wzrost aż o 66 proc. 

Pandemia koronawirusa oraz cyfrowa transformacja przyczyniły się do rosnącej popularności webinarów. Można je bowiem wykorzystać do prowadzenia wszelkiego rodzaju działań, które dotychczas odbywały się głównie na żywo, takich jak m.in. szkolenia, kursy, nauka zdalna, konferencje lub prezentacje produktów.

I stąd także stały się one dla wielu źródłem zarobku. Jak podaje ClickMeeting, rekordowy zysk z pojedynczego webinaru, przeprowadzonego za pośrednictwem należącej do firmy platformy, odnotowano w Wielkiej Brytanii. Wyniósł on 19 180 funtów. Z kolei w Polsce było to ponad 60 tys. zł.

Co więcej, tylko w roku 2021 w wydarzeniach za pośrednictwem narzędzia poprowadzono niemal 2 miliony webinarów, w których wzięło udział 24,5 mln uczestników.

Webinary na stałe wpisały się w naszą rzeczywistość  

Poprzedni rok zdecydowanie był rokiem spektakularnych wzrostów w materii webinarów, natomiast w tym zauważamy trend stabilizacyjny. Choć część wydarzeń już zaczęła odbywać się na żywo lub w dużej mierze hybrydowo, to webinary stały się dla uczestników głównym miejscem zdobywania wiedzy, a dla prowadzących – miejscem jej przekazywania, także odpłatnie. Ta forma spotkań online na stałe wpisała się w naszą rzeczywistość  

mówi Dominika Paciorkowska, dyrektor zarządajaca i członek zarządu ClickMeeting.

ClickMeeting to polska firma, która powstała w 2011 roku i udostępnia aplikację na całym świecie w ośmiu wersjach językowych. Firma twierdzi, że głównym celem jej narzędzia jest wsparcie komunikacji i nauki niezależnie od tego, w jakim miejscu na świecie ktoś się znajduje.

Platforma do webinarów, czyli rodzaju seminarium prowadzonego za pośrednictwem Internetu, działa w przeglądarce internetowej. Nie trzeba mieć specjalistycznej wiedzy technicznej lub instalować czegoś na swoim urządzeniu, by korzystać z funkcjonalności narzędzia.