REKLAMA
  1. bizblog
  2. Biznes
  3. Technologie

Nowa maszynka do zarabiania pieniędzy? Widoczny trend na rynku

Webinary stale rosną w siłę. Okazuje się, że nie był to tylko czasowy trend na rynku, który wymusiła pandemia, bo wirtualne spotkania przyciągają coraz większą liczbę Polaków. Dodatkowo można na nich nieźle zarobić.

19.12.2022
15:34
Nowa maszynka do zarabiania pieniędzy? Widoczny trend na rynku
REKLAMA

Choć pandemia już dawno za nami i spokojnie można spotykać się w realu, wiele osób wciąż korzysta z możliwości, jakie dają spotkania online. Nie dość, że uczestników webinarów jest coraz więcej, to jeszcze średni czas ich trwania wydłużył się już prawie o połowę.

REKLAMA

W Europie wyprzedzają nas tylko Szwajcarzy

Rok w rok Polacy coraz więcej czasu spędzają na webinarach. W ubiegłym roku średnio poświęcali na takie wydarzenia 50 minut, w tym roku średnio było to już 87 minut, a to oznacza wzrost o 43 proc. - wynika z danych polskiej platformy do wideokonferencji ClickMeeting.

Nie tylko nad Wisłą webinary stały się popularne. Na przykład w Niemczech w 2021 r. poświęcano na te spotkania średnio 46 minut, a w tym roku były to już średnio 82 minuty. Z kolei Austriacy rok temu uczestniczyli średnio 43 minuty w wirtualnych spotkaniach, a już w tym roku były to 83 minuty. Rekordowy wzrost i najwyższy średni czas należy do Szwajcarów, którzy tak się wkręcili w spotkania online, że ze średnio 53 minut w zeszłym roku, przeskoczyli do aż 137 minut w tym roku.

Wirtualne spotkania są coraz dłuższe

Według danych ClickMeeting Polacy coraz więcej czasu spędzają na spotkaniach online.

W 2021 roku w Polsce średni czas wirtualnego połączenia wynosił 51 min, a w tym roku już 61 min. W Niemczech 56 min, a teraz 60 min, a w Austrii 58 min, a teraz 83 min. Jedynie w Szwajcarii średni czas trwania takich spotkań spadł z 48 min na 36 min. - wskazują dane ClickMeeting.

Webinary maszynką do zarabiania pieniędzy

Tylko w tym roku w sieci pojawiło się 50221 wzmianek związanych z hasłem webinar. Z danych firmy SentiOne wynika, że ich zasięg to 44 mln. Dane te potwierdzają, że użytkownicy są zainteresowani tym obszarem. I dotyczy to nie tylko bezpłatnych, ale również płatnych spotkań online.

REKLAMA

Webinary to doskonałe narzędzie do dywersyfikacji biznesu i dzielenia się swoją wiedzą - podkreślają eksperci z ClickMeeting.

I wskazują, że w tym roku tylko na jednym takim wydarzeniu online w Polsce rekordzista zarobił ponad 57 tys. zł.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA