Biurokracja jest w Polsce dwa razy ważniejsza od pacjenta. Upmedic wkracza do akcji

Radiolog poświęca dwie trzecie czasu nie na leczenie, a na tworzenie dokumentacji i opisów badań – mówi Paweł Paczuski, szef Upmedic. Jego startup stworzył kreator opisów diagnostycznych, który oszczędza czas specjalistów.

Paweł Paczuski, specjalista od uczenia maszynowego, założył Upmedic, aby odwrócić niekorzystną proporcję wykorzystania czasu radiologów.

Zaprojektowaliśmy gotowy do wdrożenia system do automatycznego kreowania opisów badań, który wydatnie skraca czas potrzebny do sporządzenia dokumentacji medycznej, oszczędzając go na ważniejsze sprawy

– tłumaczy przedsiębiorca.

Tworzenie opisów medycznych 70 proc. szybciej

Jak konkretnie działa Upmedic? Jego oprogramowanie opiera się na bazie szablonów opisów badań, na których radiolodzy pracują każdego dnia. Narzędzie rozpoznaje mowę, a także automatycznie proponuje wnioski dla lekarza prowadzącego, czym usprawnia proces tworzenia dokumentacji.

Upmedic daje możliwość zrozumienia opisu badania komputerom i nałożenia na nie warstwy analitycznej. Dzięki temu firmy farmaceutyczne czy ubezpieczeniowe mogą zaprzęgać swoje algorytmy do wynajdywania wniosków, które nie są widoczne na pierwszy rzut oka.

Bizblog.pl poleca

Rynek radiologiczny niesie ze sobą duży potencjał – globalnie jego wartość ma sięgać 90 mld zł (Polska ma w nim ok. 7-procentowy udział). Rozwiązanie oszczędzające czas cennych specjalistów może być więc na wagę złota. Jak pokazuje poniższa grafika, czas poświęcony na pracę nad jednym badaniem można skrócić o 2 do 5 minut.

LT Capital inwestuje 1,1 mln zł w Upmedic

Potencjał narzędzia dostrzegł polski fundusz, który podkreśla ogromne wyzwania przed jakimi stoją placówki medyczne, zwłaszcza w czasie pandemii. Muszą zajmować się większą liczbą pacjentów w coraz krótszym czasie.

Zarządzający gabinetami radiologicznymi mogą korzystać z Upmedic w modelu subskrypcyjnym w postaci miesięcznej lub rocznej opłaty za użytkownika. Narzędzie może działać zarówno w chmurze, w sieci lokalnej lub jako rozwiązanie typu white label zintegrowane z systemami RIS/HIS w placówce. Obecnie korzystają z niego Centra Medyczne Medyceusz. Startup ma w planach wyjście poza Polskę – na europejskie i amerykańskie rynki.