REKLAMA
  1. bizblog
  2. Biznes /
  3. Społeczeństwo

Bieda, choroby skóry, brak pitnej wody i toalet. Tak się pracuje dla wielkich sieci handlowych

Do skrajnych nadużyć dochodzi na farmach owocowych i plantacjach herbaty, należących do dostawców Tesco, Sainsbury's, Morrisona i innych sieci. British Retail Consortium twierdzi jednak, że marki, kierują się poprawą jakości życia milionów ludzi.

11.10.2019
9:32
Bieda, choroby skóry, brak pitnej wody i toalety – to warunki na farmach, zaopatrujących brytyjskie supermarkety
REKLAMA

Jak podaje BBC News, organizacja humanitarna Oxfam w ramach kampanii "Za kodami kreskowymi" sprawdzała warunki pracy na farmach w Indiach, Brazylii, na Filipinach, w Ekwadorze, Kostaryce, Peru i w USA.

REKLAMA

Odkryła, że pracownicy owocowych farm cierpią na choroby skóry, spowodowane brakiem odpowiedniej ochrony w trakcie stosowania pestycydów. Natomiast na herbacianych plantacjach w Asam choruje się na cholerę i dur brzuszny, bo brakuje toalet i pitnej wody.

Z 79 pensów, które płaci się w Wielkiej Brytanii za 100 g czarnej herbaty z Asam, do zbieracza trafiają 3 pensy. Trzech na czterech pracowników nie ma wystarczających środków do życia, więc pracownicy otrzymują świadczenia od państwa.

Łamanie praw człowieka

Według Rachel Wilshaw z Oxfam supermarkety napędzają biedę i wpływają na łamanie praw człowieka. Z kolei przedstawiciel BRC wychwala starania marek i dodaje, że członkowie British Retail Consortium ciężko pracują, by naprawić istniejącą niesprawiedliwość.

Jeśli sytuacja na farmach nie ulegnie poprawie, to może dojść do podobnej historii, jaka wydarzyła się na plantacji herbaty w Kunapathar w 2012 r. Kilkuset zbieraczy podpaliło wtedy dom kierownika, w wyniku czego zginął on i jego żona. Był to tragiczny finał kilkutygodniowego sporu.

REKLAMA

Oxfam regularnie bada działania marek w kwestii stworzenia godnych warunków do pracy. W tym roku najlepiej wypadło Tesco (drugi rok z rzędu), a najgorzej EDEKA.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA