REKLAMA
  1. bizblog
  2. Biznes

Szef Volkswagena do swojej załogi: musicie pracować szybciej, bo Tesla pozbawi was pracy

Telsa będzie potrzebować tylko 10 godzin na zbudowanie samochodu w fabryce pod Berlinem, czyli trzy razy mniej niż Volkswagen. Szef niemieckiego koncernu powiedział swoim pracownikom, że będą musieli pracować wydajniej, jeśli chcą zachować swoje miejsca pracy.

04.11.2021
15:08
Kryzys w branży samochodowej. Szef VW do załogi: Tesla pozbawi was pracy
REKLAMA

Jak informuje Bloomberg, prezes Volkswagena Herbert Diess musiał odwołać swoją podróż do Stanów Zjednoczonych, gdzie miał zaplanowane spotkania z inwestorami i firmami z branży zaawansowanych technologii. Uznał, że ważniejsze jest rozwiązanie problemów w niemieckich zakładach spółki.

REKLAMA

Tak, martwię się o Wolfsburg – powiedział Diess podczas pierwszego spotkania z pracownikami od wybuchu pandemii. Chcę, by wasze dzieci i wnuki nadal miały tu bezpieczną pracę. Taki jest mój przekaz, dlatego tu dziś jestem – wyjaśnił.

Powodem zmartwienia szefa Volkswagena jest oczywiście Tesla, która nie tylko wzięła cały przemysł samochodowy z zaskoczenia, pokazując, że samochody elektryczne można sprzedawać masowo, ale teraz wręcz zaczyna zagrażać istnieniu największych graczy tego sektora.

Diess wskazał, że Tesla w swoim niemieckim zakładzie nie tylko radykalnie poprawiła jakość produkcji, ale wkrótce osiągnie wydajność na poziomie 10 roboczogodzin na samochód. W przypadku produkcji samochodów elektrycznych Volkswagena w fabryce w Zwickau jest to aż 30 godzin. Zapowiedział, że w przyszłym roku ten czas musi skrócić się do 20 godzin.

REKLAMA

Prezes Volkswagena musi mierzyć się z ostrą krytyką ze strony zakładowych związków zawodowych, które zarzucają mu, że zamiast rozwiązywać problem z niedoborem półprzewodników, lata sobie po świecie.

Nowa szefowa rady zakładowej Daniela Cavallo powiedziała zgryźliwie, że zamiast brylować w mediach społecznościowych, dostarczając ładne fotki z podróży zamiast półprzewodników. Nie trzeba dodawać, że Teslę kryzys z półprzewodnikami dotyka w nieporównanie mniejszym stopniu niż Volkswagena.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA