REKLAMA
  1. bizblog
  2. Biznes

Sprzątanie w abonamencie robi w Polsce furorę. Stepapp kosi miliony

Przed rokiem Stepapp chwalił się inwestycją w wysokości kilkuset tysięcy złotych od polskiego funduszu Smok. Dziś startup podnosi poprzeczkę. Jego twórcom udało się zebrać grono aniołów biznesu, którzy wspólnie wyłożyli 2,2 mln zł na ekspansję zagraniczną i rozwój modelu sprzątania w abonamencie.

12.12.2022
6:57
Sprzątanie w abonamencie robi w Polsce furorę. Stepapp kosi miliony
REKLAMA

Na początku pandemii Jakub Mocarski, Thomas Werner, Damian Sznajder i Maciej Januszewski, stworzyli aplikację dla usług sąsiedzkich. Przyciągnęli lokalną społeczność, a nawet przeprowadzili akcję #wsparciemedyków, oferując usługi w formie wolontariatu, niestety – nie udało się im przyciągnąć odpowiednio dużej grupy użytkowników. Dlatego zdecydowali się na koncentrację na jednej ze sfer – na sprzątaniu.

REKLAMA

Stepapp chce zagospodarować ogromny rynek

Startup umożliwia regularne lub jednorazowe sprzątanie z myciem okien, prasowaniem i odkurzaniem samochodu.

Twórcy Stepapp

Sprzątanie to ogromny, niezagospodarowany rynek, nawet w samej Warszawie. Większość to szara strefa, polecenia znajomych, oferty na Facebooku. Mimo wielu lat działalności różnych serwisów do zamawiania sprzątania, brakowało na rynku rozwiązania, któremu konsument zaufa, że po zamówieniu zostanie dobrze obsłużony, a do jego domu przyjdzie zaufana, przeszkolona osoba. To nie jest łatwe – mówił mi wówczas Jakub Mocarski.

Zmiana kierunku rozwoju biznesu przyniosła oczekiwane skutki. W najnowszej rundzie inwestycyjnej wziął już udział nie tylko Smok VC, ale również Freya Capital (główny inwestor), a także grono inwestorów prywatnych: Jakub Pawelski (LiveKid), Marcin Urbańczyk (OLX), Wiktor Schmidt (Netguru), Aleksandra Lazar, Mikołaj Czajkowski.

Stepapp zgarnia 2,2 mln przy wycenie 12 mln zł

Pieniądze zostaną wykorzystane m.in. na ekspansję do nowych miast. Już teraz do Warszawy dołączył Poznań, a w przyszłości aplikacja ma działać również w Trójmieście i w Krakowie. Przedsiębiorcy dają sobie dwa lata na wyjście poza Polskę, gdzie rynek IT jest równie prężny.

Odnotowujemy duże zainteresowanie naszymi usługami przede wszystkim wśród specjalistów i kadry zarządzającej z sektora usług, np. branży IT – mówi Jakub Mocarski.

Właśnie dlatego startup rozszerza swoją ofertę w modelu B2B, oferując sprzątanie w formie benefitu pracowniczego.

REKLAMA

Zainteresowanie takim benefitem wyraża aż 86 proc. osób, które objęliśmy ankietą! Pracownik w ramach budżetu przeznaczonego przez pracodawcę, może w ciągu minuty zamówić mycie okien czy prasowanie w dogodnym dla siebie terminie i z określoną częstotliwością – wyjaśnia Mocarski.

W przyszłości Stepapp ma wprowadzić kolejne usługi, np. uzupełniania kosmetyków czy środków czystości (jak papier toaletowy).

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA