REKLAMA
  1. bizblog
  2. Zakupy

Ani Allegro, ani Amazon. Żaden gigant nie budzi takiej sympatii wśród Polaków jak ta księgarnia

Największą popularnością wśród polskich internautów cieszy się Ceneo, a największą sympatią TaniaKsiazka.pl. Media najczęściej wspominają o Allegro i Amazonie. Aż 40 proc. wypowiedzi na temat serwisów sprzedających online pochodzi z Twittera – wynika z najnowszej analizy polskiego e-commerce przeprowadzonej przez SentiOne.

27.09.2022
9:14
erli.pl allegro.pl
REKLAMA

SentiOne, polska firma zajmująca się m.in. monitoringiem internetu z wykorzystaniem zaawansowanej sztucznej inteligencji, sprawdziła, które e-sklepy cieszą się największą popularnością wśród polskich Internautów. Analiza objęła okres od września 2021 do września 2022.

REKLAMA

Pod względem całkowitej liczby wzmianek bezapelacyjnie numerem jeden jest serwis Ceneo, który został wymieniony w sieci 505,6 tys. razy. Niemal jedna czwarta wypowiedzi pochodzi z lipca tego roku. Na drugim miejscu uplasowało się Allegro z ponad 353,7 tys. wzmianek, a trzecie miejsce zajmuje Empik, o którym wspomniano 341,6 tys. razy.

 class="wp-image-1924732"

Dalej znalazły się OLX (313,7 tys. wzmianek), Vinted (134,5 tys. wzmianek), Rossmann (105,2 tys. wzmianek), księgarnia TaniaKsiązka.pl (76,2 tys. wzmianek), Aliexpress (55,3 tys. wzmianek), Amazon (50,8 tys. wzmianek) i Shopee (36,4 tys. wzmianek).

TaniaKsiazka.ple-commerce, który budzi największą sympatię w Polsce

Pod względem zasięgu pierwsze trzy miejsca zajmują Allegro, OLX i Empik. Nieco inaczej wygląda popularność platform pod względem wzmianek w mediach. Dominują Amazon i Allegro, pozostawiając innych daleko w tyle. We wrześniu, prawdopodobnie w związku z rozpoczęciem roku szkolnego, znacząco podskoczyła liczba publikacji, których autorzy wspominali o Empiku.

Wojciech Łuszczyński, Head of Marketing w SentiOne, wskazuje, że taką samą zależność odnotowano w ubiegłym roku.

Natomiast jeśli chodzi o sympatię, to zdecydowanym zwycięzcą jest TaniaKsiazka.pl, niemal połowa wypowiedzi na jej temat ma pozytywny wydźwięk. Ta sympatia utrzymuje się konsekwentnie już od dłuższego czasu – wskazuje Łuszczyński.

I dodaje, że pierwszą pozycję pod względem pozytywnie nacechowanych wzmianek TaniaKsiazka.pl zajmowała również w opracowanym na początku roku rankingu najpopularniejszych marek w polskim internecie w 2021 r.

Na Twitter najwięcej rozmawiamy o polskim e-commerce

Ponad 40 proc. wszystkich wypowiedzi na temat platform e-commerce pojawiło się na Twitterze. Drugie w kolejności są portale informacyjne – 37 proc. wzmianek, a trzeci Facebook – 14 proc. wzmianek.

REKLAMA

Zarejestrowaliśmy bardzo mało wypowiedzi z TikToka, co po części wynika z niewielkiej wciąż aktywności firm na tej platformie. Z TikToka korzysta już ponad miliard użytkowników miesięcznie, a pod względem czasu spędzanego w aplikacji przez jej użytkowników zdecydowanie przewyższa konkurencję - dodaje Wojciech Łuszczyński, Head od Marketing w SentiOne.

SentiOne rozwija algorytmy sztucznej inteligencji od ponad dziesięciu lat. Boty opracowane przez Polaków rozumieją ludzkie intencje z trafnością na poziomie 96 proc. i są w stanie wskazać towarzyszące im emocje – radość, smutek, złość, rozczarowanie, a nawet sarkazm.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA