Niemal wszyscy Polacy kupują to w czasie pandemii. Można śmiało inwestować, ten trend się utrzyma

Nic nie jest w stanie powstrzymać Polaków przed łykaniem suplementów. I to się nie zmieni. Kochamy suplementy, rynek w Polsce wart jest 6,5 mld zł. Tyle wydajemy rocznie na witaminy, odżywki czy minerały. Kilka polskich firm wykorzystało to i w trudnym czasie pandemii odniosło sukces.

Przykładem jest Olivit, polska firma dystrybuująca i produkująca suplementy w Polsce i za granicą. Jej przychody wzrosły o 10,3 mln zł w 2021 roku do poziomu 34 mln zł (wzrost o 43 proc. r/r).

Bizblog.pl poleca

W czasie pandemii Polacy częściej kupują suplementy

Polacy w czasie pandemii znacznie chętniej niż wcześniej sięgają po suplementy diety. Z danych firmy PMR wynika, że najczęściej kupowane są suplementy poprawiające odporność, a w szczególności witamina D.

Szacunki wskazują, że w zeszłym roku wartość rynku suplementów w Polsce przekroczyła 6,5 mld zł, a przyrost sprzedaży był dwukrotnie wyższy w stosunku do 2020 roku.

Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez PMR 44 proc. badanych kupuje suplementy częściej niż przed pandemią, a blisko połowa – 48 proc. – chce dzięki nim wspierać odporność swojego organizmu. Ten trend zdaniem ekspertów powinien utrzymać się przez kolejne lata.

Dystrybuując suplementy diety w Polsce, Wielkiej Brytanii i niemal całej EU przez prawie 15 lat, widzimy jak rynek się przemienia, a ostanie 2 lata to całkowita zmiana w podejściu Polaków do tematu profilaktyki zdrowotnej, której częścią jest suplementacja

– mówi Armand Przygodzki, CEO Olivit. 

Dobry rok dla Olivit

Olivit to poznański dystrybutor i producent suplementów diety, który powstał w 2015 roku. W poznańskiej siedzibie firmy zatrudnionych jest 90 pracowników. Wstępne dane finansowe za 2021 rok wskazują, że przychody firmy sięgnęły 34 mln zł.

Stanowi to wzrost o 43 proc. w stosunku do przychodów osiągniętych w 2020 roku (23,7 mln zł). Wtedy też firma odnotowała zysk netto na kwotę prawie 1,5 mln zł. Dane dotyczące poziomu zysku netto osiągniętego w 2021 roku nie są jeszcze dostępne. 

Nasze plany ekspansji zakładają rozbudowę portfolio o kolejne 20-30 produktów oraz edukację konsumentów na temat tego, jak ważna jest jakość przyjmowanych suplementów. Dlatego nasz cel na 2022 rok to rozwiewanie wątpliwości na temat składów i jakości suplementów diety

dodaje Armand Przygodzki.

Poznański Olivit posiada sieć dystrybucyjną w Polsce składającą się z ponad 1500 partnerów biznesowych – od zielarni aż po największe sieci handlowe. W zeszłym roku Olivit wprowadził na rynek własną polską markę suplementów diety premium – Osavi.