Zmiany w regulaminie Allegro. Nowe towary na czarnej liście

Gdy pojawi się jakakolwiek oferta zakupu, sprzedawca nie będzie mógł zakończyć licytacji. To jedna z nowości w regulaminie Allegro, którego nowa wersja wejdzie w życie 3 lipca. Firma deklaruje, że prywatność sprzedających i kupujących będzie lepiej chroniona.

Fot. mat. pras.

Powinieneś zapoznać się z poniższymi informacjami, jeśli na Allegro wystawiasz licytacje, sprzedajesz w kategoriach odzieżowych lub wystawiasz kody, kupony i vouchery do kin — apeluje firma.

To właśnie tutaj nastąpią najpoważniejsze zmiany dotyczące sposobu prowadzenia sprzedaży. Allegro aktualizuje też zasady opisów ofert, politykę ochrony prywatności, a także rozszerza listę przedmiotów zakazanych.

Licytacje mają stać się bardziej transparentne dzięki zmianie zasad wcześniejszego zakończenia licytacji przez sprzedającego. Dotychczas można to było zrobić w dowolnym momencie jej trwania, ale teraz będzie to możliwe tylko do czasu pojawienia się pierwszej oferty kupna.

Niejasności mogła budzić sytuacja, gdy sprzedawca wcześniej kończył licytację, ale zwycięzcą zostawała osoba, która deklarowała najwyższą kwotę zakupu w chwili zamykania licytacji.

Zmiana będzie dotyczyć licytacji wystawionych w kategoriach: Odzież damska > Bluzki, Odzież damska > Swetry, Odzież męska > Koszule, Produkty inwestycyjne, Antyki i Sztuka > Malarstwo, Numizmatyka.

W większości kategorii odzieżowych Allegro wprowadzi automatyczne łączenie ofert w oferty wielowariantowe. Ma to z jednej strony ułatwić sprzedającym tworzenie ofert wielowariantowych, a z drugiej ułatwić kupującym wyszukiwanie przedmiotów.

Od lipca w polu “opis” będzie można umieszczać dodatkowe informacje na temat producenta przedmiotu oraz o innych przedmiotach z oferty sprzedającego. Teraz w tym polu możliwe jest umieszczanie informacji dotyczących wyłącznie przedmiotu oferty.

Do listy przedmiotów, których nie można wystawiać na Allegro, zostaną dopisane kody, kupony i vouchery do kin, podlegające wymianie na bilety, usługi czy towary dostępne w ofercie tych kin. Firma zastrzega, że zakaz ten nie dotyczy sprzedaży biletów oraz voucherów, oferowanych przez autoryzowanych sprzedawców, działających w ramach indywidualnych umów zawartych z Allegro.pl.

Ostatnią zmianą jest doprecyzowanie zapisów dotyczących współpracy Allegro z podmiotami trzecimi, takimi jak dostawcy usług przechowywania danych czy dostawcy usług analitycznych. Pojawić się ma też zapis dotyczący udostępniania danych osobowych użytkowników organom publicznym wspierającym Allegro w walce z oszustwami i nadużyciami.