Świetny plan Ray-Bana: położył łapę na sklepach optycznych, więc oprawki będą sprzedawały się same

Firma EssilorLuxottica, która jest właścicielem marki Ray-Ban przejmie Grand Vision. Do tej  holenderskiej spółki należy m.in. sieć salonów Vision Express – informuje Reuters.

EssilorLuxotica już jest potentatem na rynku, a teraz dodatkowo umocni jeszcze swoją pozycję. Firma powstała w 2018 r. w wyniku fuzji między producentem soczewek Essilor i Luxoticą – spółką zajmującą się sprzedażą luksusowych okularów.

Poza Ray-Banami w portfolio francusko-włoskiego producenta znajduje się tez Prada, Ralph Lauren czy Chanel.

Teraz kolos robi kolejny duży krok.

Przejęcie Grand Vision będzie oznaczać, że w jego ręce wpadnie 7 tys. sklepów w 40 krajach. Rocznie korzysta z nich 150 mln klientów. Transakcja będzie warta 8,1 mld dol. i została ogłoszona, gdy EssilorLuxottica podał, że zarobki za pierwszą połowę przekroczyły szacunki analityków. Firma powiedziała również, że cena oferty wzrośnie z 28 euro do 28,42 euro za akcję, jeśli przejęcie nie zakończy się w ciągu 12 miesięcy.

EssilorLuxottica chce w ten sposób dotrzeć do wszystkich segmentów rynku, od szkieł z Essilor po okulary z Luxotticą i sprzedaż detaliczną z GrandVision – powiedział cytowany przez agencję Gregoire Laverne, zarządzający funduszami w Roche Brune Asset Management.

Na przeszkodzie może stanąć już tylko Unia Europejska.

Unijni urzędnicy już wcześniej długo rozpatrywali połączenie Essilor z Luxotticą. Obawy mają również Amerykanie. Kolejna fuzja może doprowadzić do zbyt dużej koncentracji na rynku. Efekty łatwo przewidzieć. Część z nas okulary musi przecież nosić niezależnie od cen, jakie dyktują koncerny. A, że akurat jeden z nich zaczyna wyrastać na monopolistę…