The Village ma już 74 placówki w Polsce. Teraz do tego grona ma szansę dołączyć 500 partnerskich szkół, przedszkoli i żłobków w Barcelonie. Stolica Katalonii została wybrana przez polski startup ze względu na duże zapotrzebowanie na opiekę nad dziećmi i niewielką konkurencję.
Na czym polega działalność startupu? Kieruje on usługi do rodziców, którzy chcą znaleźć opiekę dla swojego dziecka lub założyć własną działalność w tym sektorze. The Villlage działa jako online’owy marketplace, gdzie można znaleźć miejsce w przedszkolu czy żłobku, z kolei właściciele placówek mogą dotrzeć do rodziców. Z platformy korzystać mogą przedszkola działające na rynku, a także zupełnie początkujący, którzy potrzebują wsparcia w rozwoju działalności i wiedzy z zakresu opieki nad dziećmi.
The Village czyli kameralne podejście do edukacji
Startup bazuje na filozofii Reggio Emilia, która wyróżnia się brakiem ustalonego z góry programu nauczania.
Celem tej metody nie jest osiągnięcie konkretnego efektu czy też zmanipulowanie drugiej strony (w tym przypadku dziecka), żeby zachowywała się w sposób, którego oczekujemy. Ważne jest budowanie kontaktu, zrobienie przestrzeni na to, byśmy mogli się usłyszeć, zrozumieć zaistniałą sytuację i pomyśleć o wspólnym rozwiązaniu – czytamy na stronie internetowej.
The Village podbija Katalonię
The Village otworzył już 74 żłobki i przedszkola w całej Polsce. W zeszłym roku startup zamknął również rundę inwestycyjną na 3,5 mln euro, która pozwoliła na dalszą ekspansję. Dzięki niej platforma nawiązała współpracę z kolejnymi 60 placówkami w kraju i aż 150 w Katalonii.
Po przeprowadzeniu analizy rynku w Barcelonie, doszliśmy do wniosku, że nie ma tam narzuconych skomplikowanych regulacji na przedsiębiorców, co przekłada się na zdecydowanie prostsze prowadzenie działalności. Zauważyliśmy dużą liczbę mikroszkół, które chcą wspierać rodziców w procesie wychowywania dzieci - mówi CEO The Village Aleksandra Kozera.
To jednak jeszcze nie koniec. The Village planuje bowiem wejście na kolejne rynki zagraniczne.
Jesteśmy gotowi na wyzwania, jakie stawia przed nami międzynarodowa scena biznesowa i pewni, że ekspansja przyczyni się do jeszcze większego wzrostu marki The Village - dodaje Kozera.