Grzegorz Krychowiak pomoże znaleźć trenera personalnego. Piłkarz inwestuje w polski startup
Grzegorz Krychowiak poszedł w ślady Roberta Lewandowskiego. Jeden z najlepszych polskich pomocników zainwestował w startup technologiczny Podioom.
Krychowiak przeznaczył na ten cel 750 tys. zł, W inwestycję zaangażowany był również fundusz R Ventures I. Wycena startupu zawiera się zaś w przedziale od 2 do 3 mln dol.
Czym jest Podioom?
Podioom można najkrócej określić jako Ubera dla trenerów personalnych. Dzięki aplikacji i internetowej platformie trenujący mogą szybko znaleźć odpowiadającego im trenera, zarezerwować trening i prowadzić dziennik zajęć.
Z drugiej strony mamy trenerów personalnych, których liczbę w Polsce ocenia się na 30 tys. Aplikacja jest dla nich kolejnym kanałem pozyskiwania klientów i kontaktu z nimi.
Podioom jest darmowe dla trenujących, ale zarabia na abonamencie dla trenerów.
Dochodzimy do momentu komercjalizacji i spodziewamy się pierwszych przychodów do końca roku. Najpierw chcemy zdobyć rynek polski, później pomyślimy o rynku niemieckim, a następnie amerykańskim
- Money cytuje szefa Podioom..
Krychowiak jest nie tylko udziałowcem, ale również ambasadorem.
Piłkarz ma nie tylko patrzeć, jak zwraca się jego inwestycja, ale również czynnie uczestniczyć w działaniach marketingowych startupu.
Od początku mojej przygody ze sportem profesjonalnie i odpowiedzialnie podchodziłem do treningu. Zauważyłem, że zespół Podioom w ten sam sposób podchodzi do biznesu: odpowiedzialnie i systematycznie profesjonalizuje rynek usług trenerskich.
- Mamstartup cytuje Grzegorza Krychowiaka.
W Lokomotivie Polak zarabia 250 tys. euro, więc na inwestycje musiał pracować około trzech tygodni.
Fitness na blockchainie
Jedną z ciekawostek dotyczących polskiego startupu jest fakt wykorzystania technologii blockchain. Dzięki niej Podioom planuje zautomatyzowanie podpisywania umów z uwzględnieniem aspektów prawnych i ubezpieczeniowych. Trening na siłowni może się przecież wiązać z kontuzjami.
Startup czeka jeszcze na odkrycie przez szeroki rynek. Dotychczas zarejestrowało się na nim 118 trenerów personalnych i ponad tysiąc trenujących. Współpraca z Krychowiakiem zdecydowanie pomoże Podioom w działaniach marketingowych.