REKLAMA
  1. bizblog
  2. Biznes

Tak dobrze jeszcze nie było. Play podał wyniki finansowe za 2019 r.

Play Communications pokazał swoje wyniki finansowe za ubiegły rok. Przychody w tym czasie przekroczyły granicę 7 mld zł. Spółka przekonuje, że tak dobrze jeszcze do tej pory nie było. Ale ma być jeszcze lepiej, bo 2020 r. to dla Play przede wszystkim rok technologii 5G.

27.02.2020
9:34
Play-wyniki-finansowe
REKLAMA

Przychody wzrosły o 2,9 proc. do 7,041 mld zł. Jeszcze bardziej spuchł w tym czasie zysk netto, który urósł o 16,4 proc. - do 866,9 mln zł. W minionym roku operator może poszczycić się także rosnącą liczbą aktywnych klientów, których na koniec 2019 r. było 12,93 mln (wzrost o 2,1 proc.). Fioletowi uważają, że tak dobrego roku jeszcze nad Wisłą nie mieli. Nawet średni przychód od użytkownika zwiększył się o 1,5 proc.

REKLAMA

Nasze wyniki finansowe za rok 2019 są znakomite: skorygowana EBITDA przekroczyła 2,4 mld zł - wzrost o blisko 13 proc., zysk netto wyniósł 867 mln zł, a wolne przepływy pieniężne dla właścicieli kapitału własnego - 929 mln zł, a wszystko to przy dwucyfrowych stopach wzrostu - przekonuje Holger Püchert, członek zarządu P4 ds. finansowych.

Play mocno stawia na reklamę i marketing

Fioletowi w ubiegłym roku wydali o 8,5 proc. więcej też na reklamę i marketing. Koszty związane z tą działalnością urosły więc ze 165,5 do 179,6 mln zł. Tylko w ostatnim kwartale 2019 r. owe wydatki były wyższe o 26 proc. Wiązało się to przede wszystkim z wprowadzeniem na rynek nowych usług i chęcią zwrócenia na nie uwagi klientów.

W ciągu pierwszych dwunastu miesięcy wdrażania naszej mobilno-centrycznej strategii, poczyniliśmy znaczne postępy we wszystkich naszych strategicznych filarach. Wprowadziliśmy na rynek nowe usługi i plany mobilno-centryczne, takie jak Play Now TV Box i grupę planów Homebox, które oferują bogate pakiety danych dla klientów indywidualnych, rodzinnych i biznesowych - przekonuje Jean Marc Harion, prezes P4.

Zachęcanie do nowych produktów chyba działa, bo podsumowując 2019 r. Play może pochwalić się wzrostem (o 1,7 proc.) liczby użytkowników, w tym tych aktywnych o 2,1 proc. - z 12,65 do 12,93 mln. W tej grupie są zarówno abonenci (9,33 mln - 0 3,8 proc. więcej) oraz klienci prepaidowi (3,6 mln - o 1,8 proc. mniej). Z usługi Play Nos TV Box, którą operator dołączył do swojej oferty w zeszłorocznym kwietniu, na koniec 2019 r. korzystało 32,2 tys. użytkowników.

Ten rok to przede wszystkim technologia 5G

REKLAMA

Rekordowe wyniki Play zbiegają się w czasie z nowymi wyzwaniami. Wśród nich zaś dla operatora prym wiedzie technologia 5G. Do końca lutego sieć 5G Play ma być dostępna w 16 miastach z 500 stacjami bazowymi, obejmującymi 5 największych metropolii i 11 mniejszych miejscowości. Tym samym zasięg 5G od Play ma być dostępny w Warszawie, Wrocławiu, czy Krakowie, ale też w miejscowościach kojarzonych turystycznie: w Szczyrku, Zakopanym, Karpaczu, Augustowie, Sopocie, czy Kołobrzegu.

Rok 2020 będzie rokiem 5G. Jesteśmy gotowi w pełni wykorzystać tę szansę z korzyścią dla naszych klientów: oferowane przez nas 5G Ready obejmuje już prawie 50 proc. populacji, rozpoczęliśmy aktualizację do wersji 5G Legacy na częstotliwości 2,1 GHz w Trójmieście i 16 dodatkowych miastach; ponadto czekamy na warunki aukcji częstotliwości 5G w paśmie C, które będą kluczowe dla dalszego rozwoju zasięgu 5G i prędkości transmisji danych - informuje Jean Marc Harion.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA