REKLAMA
  1. bizblog
  2. Biznes

Ile można zarobić na webinarach? Najlepsi potrafią wycisnąć z jednego spotkania krocie

ClickMeeting podał, że od początku 2022 roku zorganizował w Polsce ponad tysiąc płatnych webinarów. Średni przychód w przeliczeniu na jedno wydarzenie sięgnął 2,5 tys. zł, ale rekordzista zarobił 150 razy więcej. To jeszcze nie koniec, najlepsze dopiero przed nami – przekonuje firma.

03.11.2022
7:06
webinary
REKLAMA

ClickMeeting wziął pod uwagę wszystkie płatne spotkania online, które zostały zorganizowane od stycznia do 24 października 2022 roku. W tym czasie w Polsce odbyło się 1009 płatnych webinarów, w których udział wzięło 28,41 tys. uczestników. W Niemczech odbyło się 262 wydarzeń, które zgromadziły 5235 uczestników.

REKLAMA

Webinary organizowane przez ClickMeeting przynoszą dokładnie 2 443 zł średniego przychodu. Dla porównania w Niemczech było to 2 435 zł (512 euro). Najpopularniejszy webinar w naszym kraju przyniósł organizatorom 57 420 zł. Rekordzista w Niemczech zarobił ponad 2,5-krotnie mniej: 22 762 zł (4 784 euro). Jeszcze niższe wyniki odnotowano w Austrii – 14 721 zł (3 094 euro) oraz w Szwajcarii – 4 281 zł (900 euro).

Rekord ClickMeeting z 2021 r. wciąż niepobity

Webinary rozkwitły w czasie pandemii i kolejnych lockdownów. W 2020 r. organizatorzy płatnych spotkań online zarobili w sumie 2 495 815 złotych. W ubiegłym roku ten wynik został pobity blisko trzykrotnie, a firmy zarobiły na webinarach 7 152 474 zł.

Rekord, który padł w 2021 roku, pobić będzie niezwykle trudno. Najbardziej dochodowe spotkanie zarobiło bowiem aż 108 tys. zł.

Jak wynika z raportu „State of Online Events 2021” podobnie jak rok wcześniej największą popularnością na platformie ClickMeeting cieszyły się inicjatywy związane z edukacją.

Stanowiły one ponad 41 proc. wszystkich wydarzeń, które odbyły się na platformie w ubiegłym roku. W tej kategorii znalazły się również szkolenia, zajęcia językowe i treningi zawodowe (11 proc. wszystkich wydarzeń).

Blisko 20 proc. wydarzeń na ClickMeeting stanowiły te o charakterze marketingowym i PR-owym, a 16 proc. wspierało bezpośrednią sprzedaż.

ClickMeeting: najlepsze dopiero przed nami

Cały czas widzimy zainteresowanie płatnymi wydarzeniami na naszej platformie, a z naszych danych jasno wynika, że Polska pod tym względem wyróżnia się na tle Europy Środkowej – skomentowała tegoroczne wyniki Dominika Paciorkowska, dyrektor zarządzająca ClickMeeting.

Jak dodaje, eksperci szybko docenili ten format spotkań, dostrzegając w nim wiele zalet.

Osobiście uważam, że branża płatnych webinarów swój najlepszy czas zdecydowanie ma jeszcze przed sobą

– przekonuje Dominika Paciorkowska.
REKLAMA

ClickMeeting to polska firma, która powstała w 2011 roku. Swoją aplikację udostępnia za pośrednictwem przeglądarki internetowej w ośmiu wersjach językowych, a mogą z niej korzystać użytkownicy na całym świecie..

Nie trzeba mieć specjalistycznej wiedzy technicznej lub instalować czegoś na swoim urządzeniu, by w łatwy sposób cieszyć się z narzędzia

– zapewnia ClickMeeting.
REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA