REKLAMA
  1. bizblog
  2. Pieniądze

PKO BP zapowiada nową odsłonę IKO. Apka zyska wiele nowych funkcji, niekoniecznie bankowych

Jednym z kluczowych elementów strategii PKO Banku Polskiego na lata 2023-25 jest rozwój aplikacji IKO. W jej ramach bank będzie rozwijać usługi pozabankowe i poszerzać ofertę usług dodanych (VAS). Opcja będzie dostępna nawet dla osób, które nie posiadają rachunku w PKO Banku Polskim.

13.03.2023
18:57
PKO Bank Polski z Ekopożyczką
REKLAMA

Aplikacja mobilna IKO PKO Banku Polskiego została uruchomiona 10 lat temu. Obecnie IKO ma ponad 100 funkcji i z zapowiedzi banku wynika, że nie jest to ostatnie słowo.

REKLAMA

326 przelewów co minutę

Liczba aktywnych aplikacji IKO przekroczyła właśnie 7,3 mln. Od momentu uruchomienia użytkownicy logowali się do niej ponad 6,6 mld razy, wykonali ponad 1,7 mld transakcji na łączną kwotę ponad 480 mld złotych. Klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo średnio wykonują w IKO co sekundę 7 płatności mobilnych w Internecie, co minutę – 326 przelewów, co godzinę – 237 tysięcy logowań, codziennie – 22,5 mln tapnięć tzw. dotknięć ekranu.

 class="wp-image-2072875" width="580" height="326"
 class="wp-image-2072896"
 class="wp-image-2072902"

Klienci poszukują innowacyjnych i użytecznych rozwiązań pomagających im w codziennym bankowaniu i zarządzaniu finansami. Aplikacja IKO daje możliwości nie tylko korzystania z usług bankowych, ale także pozabankowych. 10 lat IKO dopasowuje się do stylu życia i potrzeb danego klienta - podkreśla Katarzyna Dziwulska, Dyrektor Pionu Strategii i Transformacji Cyfrowej w PKO Banku Polskim.

Historia apki pomagającej

Na samym początku istnienia aplikacja służyła głównie do płatności mobilnych i była dostępna dla tylko dla klientów PKO Banku Polskiego. Pod koniec 2013 roku aplikacja miała już 100 tys. użytkowników i za jej pomocą mogli oni m.in. zapłacić w sklepach stacjonarnych i internetowych, wypłacić gotówkę z bankomatu, wykonać przelew na numer telefonu, sprawdzać saldo i historię rachunku.

W 2015 roku został utworzony system do płatności mobilnych BLIK.

Rosnące liczby, pokazujące codzienne używanie aplikacji przez naszych klientów to zachęta do dalszej pracy i rozwoju. W kolejnych miesiącach i latach będziemy dokładać do IKO kolejne elementy i funkcje, które będą wspomagać klientów PKO Banku Polskiego w załatwianiu ich codziennych spraw – mówi Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.

Rosnąca liczba użytkowników aplikacji

Wraz ze wzrostem wymagań klientów, aplikacja w ciągu 10 lat zyskała wielu użytkowników chętnie korzystających z mobilnej bankowości.

REKLAMA

Aktywacji przybywało systematycznie. W grudniu 2016 roku liczba użytkowników przebiła 1 mln. W listopadzie 2017 roku, było to już 2 mln. 4 mln. W październiku 2019 roku - 4 mln., zaś w październiku 2020 roku - 5 mln a  w październiku 2022 roku - 7 mln. Obecnie jest 7,3 mln aktywnych IKO.

Aplikacja przeszła też kilka gruntownych zmian - druga jej wersja została wprowadzona w 2014 roku, a trzecia w 2015 roku, natomiast kolejna wersja jest obecnie w trakcie tworzenia.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA