PKO BP wyrzuca papier z oddziałów. Teraz wszystko załatwisz na tablecie

Wpłaty, wypłaty, polecenia przelewów oraz wiele innych zleceń. PKO BP rezygnuje z papieru i daje klientom możliwość załatwienia tych wszystkich formalności za pomocą tabletu. Kiedyś jeden z najbardziej konserwatywnych polskich banków, robi duży krok w kierunku cyfryzacji.  

Tablety w bankach PKO BP pojawiły się na niewielką skalę już w ubiegłym roku. Do końca czerwca ekrany dotykowe zagoszczą jednak aż w 500 oddziałach w całej Polsce. Doradcy będą mogli za ich pomocą pokazać klientom ofertę banku (przenosząc obraz ze swojego monitora na tablet), wyświetlić im umowę i zebrać niezbędne podpisy. Wszystko to pozwoli na znaczne skrócenie czasu potrzebnego na załatwienie bankowej papierologii i znacznie ograniczy zużycie samego papieru.

Proekologiczny PKO BP

Na ten ostatni aspekt największy polski bank kładzie szczególny nacisk. PKO BP podaje, że dzięki wprowadzeniu możliwości składania części dokumentów w formie skanów i autoryzacji za pomocą SMS-ów zredukował ilość wykorzystywanego papieru o 50 proc. (porównując I połowę 2016 i 2019 r.). Dzięki temu udało się zaoszczędzić 3,82 ha lasu,

Naszym celem jest dalsze wzmacnianie wizerunku PKO Banku Polskiego jako instytucji nowoczesnej, zaawansowanej technologicznie, ale również wprowadzającej proekologiczne rozwiązania. Digitalizacja procesów jest jednym z kluczowych elementów strategii „PKO Bank Przyszłości”

– mówi Bartłomiej Wypchło, dyrektor Departamentu Sieci i Wsparcia Sprzedaży.

Tabletyzacja oddziałów pomoże też zapewne w oswojeniu, szczególnie starszej części klienteli, z nowymi technologiami.

Współpraca z Nanovo

Ta digitalizacja nie byłaby możliwa bez współpracy z Nanovo. Polska firma odpowiada za wdrożenie i obsługę techniczną rozwiązania, bazującego na jej autorskim oprogramowaniu Signio.

Startup firma widzi możliwość zastosowania swojego systemu w pięciu branżach: bankowości, ubezpieczeniach, telekomunikacji, energetyce i motoryzacji. Wdrożenie Work Station w PKO BP to dla Nanovo duży krok w kierunku tego pierwszego sektora. Warszawska firma już wcześniej nawiązała współpracę z mBankiem, a poza sektorem bankowym pojawiła się w Żabce (ekrany z reklamą kontekstową), stacjonarnych sklepach eobuwie.pl czy w salonach Playa.

Zaufanie, jakim obdarzyła nas tak ważna dla polskiego sektora finansowego i całej gospodarki instytucja jest najlepszym dowodem na to, że rozwiązanie Nanovo jest efektywną odpowiedzią na realne potrzeby rynku. Wspólnie pracowaliśmy nad koncepcją pozwalającą usprawnić i scyfryzować proces podpisywania dokumentów, wpisując się w wizję i strategię banku. Wysoce cenimy sobie partnerską współpracę z PKO Bankiem Polskim –

podkreśla Piotr Badowski, prezes zarządu Nanovo.