REKLAMA
  1. bizblog
  2. Zakupy

Awarie w największych bankach w Polsce. Klienci nie mogą płacić kartą i wysyłać przelewów

Na problemy z płatnościami kartą i Blikiem skarżą się od rana klienci PKO BP i mBanku, wcześniej były problemy Pekao. Fanpage banków zostały w poniedziałek rano zalane pytaniami o awarię.

20.04.2020
11:27
mBank
REKLAMA

Serwis downdetector.pl pokazuje, że od rana lawinowo wzrosła liczba raportów dotycząca awarii w mBanku i PKO BP. Użytkownicy aplikacji iPKO i serwisu bankowości elektronicznej PKO BP skarżą się na brak dostępu do serwisu transakcyjnego.

REKLAMA

PKO BP potwierdziło na Twitterze, że problemy techniczne rzeczywiście wystąpiły i zadeklarował, że pracuje nad ich usunięciem. Obecnie serwisy powinny działać już normalnie.

Podobne problemy zgłaszają klienci mBanku

Część z nich nie może korzystać z bankowości elektronicznej, skarżąc się na problemy z logowaniem. Jeden z użytkowników napisał na Facebooku:

Jedna rzecz działa dobrze w poniedziałki - to kółko na środku, kręci się i nawet zmienia kolory...

Poniżej dodał zrzut ekranu z otwartą kartą logowania.

 class="wp-image-1133756"

Użytkownicy, którym udało się zalogować, nie mogą z kolei złożyć żadnej dyspozycji

Ja nie mogę zrobić przelewu. Najpierw długo mieli, a potem wyskakuje mi błąd?.

– wskazuje jedna z klientek

Pekao już uporał się z awarią

Rzeczywiście z przyczyn technicznych rano wystąpiły chwilowe trudności w autoryzacjach transakcji. Pełna funkcjonalność została już przywrócona, a klienci mogą bez przeszkód korzystać z płatności bezgotówkowych

– podał w południe Bank Pekao.

Wcześniej pojawiały się skarg na działanie systemu płatności w Pekao. Klienci banku narzekają, że za pomocą swoich kart płatniczych nie mogą wypłacić pieniędzy z bankomatu ani zapłacić nimi w terminalach.

Nie działa także aplikacja PeoPay. Użytkownicy donoszą, że próba dokonania płatności za pomocą wirtualnej karty i Blikiem kończy się fiaskiem. Problemy pojawią się także przy logowaniu do systemu elektronicznej bankowości, który działa ociężale i zdarza mu się wyrzucać użytkowników z informacją o „problemach technicznych”.

Pekao SA informowało wcześniej o możliwych utrudnieniach w używaniu kart debetowych, dostępie do serwisu Pekao24, aplikacji PeoPay i usług maklerskich między 1.00 a 4.30 w dniu 20 kwietnia.

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA