Tak sprytni Polacy kupują teraz samochody. PKO BP zaprasza klientów do Automarketu

Automarket to platforma internetowa przeznaczona do zakupu samochodów. Decyzję o jej powstaniu PKO BP podjęło, aby „wyjść naprzeciw nowym potrzebom rynku motoryzacyjnego” w dobie koronawirusa. Szykuje się rewolucja w branży?

Na ratunek rynkowi motoryzacyjnemu po horrorze wywołanym koronawirusem przybywa Automarket. Za nową platformą stoi PKO BP, dzięki czemu jest ona od razu połączona serwisem iPKO oraz aplikacją mobilną IKO.

Dzięki dostępowi do zaawansowanych technologii i dużej skali działania, mogliśmy stworzyć pierwsze w Polsce narzędzie, które przenosi do świata cyfrowego cały proces zakupu nowych i używanych aut: od wyboru właściwej oferty, przez realizację płatności lub wybranie sposobu finansowania, po dostawę samochodu pod wskazany adres

– powiedział Zbigniew Jagiełło, prezes zarządu PKO Banku Polskiego.

Dostępne na platformie auta pochodzą z zasobów Grupy Kapitałowej Banku oraz współpracujących z nią dealerów samochodowych. PKO Leasing ma w przyszłości rozszerzać partnerstwo z dealerami, w celu zwiększenia wyboru oferowanych pojazdów.

Bizblog.pl poleca

Istnieje kilka opcji dokonywania tam transakcji: wynajem długoterminowy (bijący w czerwcu prawdziwe rekordy popularności), leasing dla firm, Autopożyczka PKO Banku Polskiego, a także najprostszy zakup auta za gotówkę. Dostawa pojazdów jest bezpłatna, a wszelkie formalności można załatwić w jednym miejscu.

Używane lepsze od nowych

W Polsce króluje sprzedaż używanych aut, a ich jakość jest często średnia – wszystko w zależności od ceny i sprzedawcy. W przypadku tych tańszych ofert występuje często ryzyko zostania ofiarą przekrętu. Przy okazji akcja #zostanwdomu zaowocowała wzrostem zakupów aut online, gdzie także może dojść do nieuczciwych praktyk.

Zaufanie ma być kluczowym czynnikiem, dzięki któremu Automarket – którego właścicielem jest w końcu bank – zyska kupców.

Pochodzą z polskiej dystrybucji, od zaufanych dealerów, z udokumentowaną historią i przebiegiem. Każdy samochód posiada co najmniej roczną gwarancję, a auto używane można zwrócić w ciągu pięciu dni i po przejechaniu nie więcej niż 300 km. Forma platformy ułatwia poszukiwania i daje możliwość szybkiego zapoznania się z ofertami

– przekonuje Tomasza Otto, dyrektor departamentu Strategii i Rozwoju PKO Leasing.

Najchętniej polscy kierowcy kupują auta stosunkowo nowe, z niskim przebiegiem i dostępne od ręki. Mniej doświadczeni, nieznający się na motoryzacji, łatwo tu mogą dać się omamić.

Powodem takiego podejścia do nowych aut jest głównie ich ograniczona dostępność,a także bariera finansowa dla zakupu.

Źródło; AUTOMARKET W INTERNECIE – COVID-19 ZMIENIA BRANŻĘ SAMOCHODOWĄ Raport na temat rynku sprzedaży samochodów

Drugi Carsmile?

Jak zauważa PKO BP, najbliższe miesiące mogą przynieść zwiększenie udziału sprzedaży samochodów drogą online. Jeżeli przyjmie się to na większą skalę, to pierwsze spośród wyspecjalizowanych serwisów pokroju Automarketu będą miały w tej kwestii znaczną przewagę nad konkurencją. Sam serwis PKO nie jest pierwszym poważnym graczem w tej lidze.

Carsmile tylko w czerwcu zawarł blisko 180 umów wynajmu oraz leasingu – o 20 proc. więcej niż w maju i o 360 proc. niż w tym samym okresie ubiegłego roku, a od początku swojego istnienia sprzedał 2,2 tys. aut mimo braku jakiegokolwiek stacjonarnego salonu.

Otworzenie nawet najbardziej zaawansowanego e-salonu, to dopiero początek drogi. Samo narzędzie to za mało. Trzeba jeszcze spowodować, by klienci chcieli wchodzić na taką stronę WWW, a przede wszystkim za jej pośrednictwem kupować samochody… Postawienie e-salonu to zupełnie inne spojrzenie na marketing, skoncentrowany na ściganiu ruchu na stronę, ale też znaczne bardziej efektywny, bo trafiamy do konkretnego użytkownika o sprecyzowanych potrzebach

– powiedział Bizblog.pl Łukasz Domański, CEO Carsmile.

W Polsce to właśnie ten startup będzie stanowił główną konkurencję dla Automarketu, gdyż oni już jakiś czas temu postawili w 100 proc. na sprzedaż aut w sieci i spopularyzowali „auta na abonament”, czyli długoterminowy wynajem samochodów, który przez ostatnie miesiące zyskał rzeszę zwolenników.

Teraz, gdy ich platforma zyskała jeszcze większą popularność niż do tej pory, nawet należąca do Banku Polskiego grupa będzie miała kłopot, aby dorównać, a co dopiero przegonić ich z pozycji aktualnego lidera.

Paweł Pach, prezes zarządu PKO Leasing, mówi, że głównym celem Automarketu jest zapewnianie klientom wysokiej jakości obsługi.

Chcemy to osiągnąć przez dostęp do szerokiej oferty samochodów, czytelną informację o każdym pojeździe i ich intuicyjne wyszukiwanie

– tłumaczy.

Jak przekonuje, niezależnie od tego, czy auto będzie pochodziło z zasobów własnych spółek, czy od któregoś z partnerów, klienci łatwo skalkulują ofertę finansową, a nawet zamówią samochód pod wskazany adres bez wychodzenia z domu.

Dodatkowym, ważnym dla nas aspektem biznesowym, jest podaż samochodów pochodzących z zewnętrznych źródeł

– dodaje Paweł Pach, prezes zarządu PKO Leasing.