P&G wyspowiadało się z działań na rzecz ludzi i planety. Trzy ważne projekty w Polsce

Procter & Gamble opublikowało raport społecznej odpowiedzialności za rok 2021 – Citizenship Report 2021. Czołowy producent FMCG na świecie od lat zmierza do redukcji swojego śladu węglowego i aktywizuje lokalne społeczności do działań mających na celu ochronę środowiska. Teraz doszła do tego walka z pandemią. Także w Polsce, gdzie korporacja postawiła sobie w ubiegłym roku trzy cele.

Chcemy być siłą napędową rozwoju ekonomicznego i działania na rzecz wspólnego dobra. Oba te obszary są nierozłącznie ze sobą powiązane

– mówi Jon R. Moeller, CEO Procter & Gamble.

Globalne cele redukcji emisji CO2

W 2021 r. P&G ogłosiło kilka ważnych postanowień na nadchodzące lata. W ramach strategii Zero Net firma chce osiągnąć zerową emisję netto gazów cieplarnianych w działalności operacyjnej i łańcuchu dostaw. Termin? Od dzisiaj dokładnie 18 lat, bo w dokumencie jest mowa o 2040 r.

Po drodze znajduje się jednak jeden przystanek. To rok 2030. P&G zamierza w ciągu niespełna dekady ograniczyć emisje w zakresie działalności operacyjnej o 50 proc. i o 40 proc. jeśli chodzi o łańcuch dostaw. Spółka ma wtedy kupować prąd pochodzący wyłącznie z odnawialnych źródeł energii. Celem jest również zwiększenie efektywności transportu gotowych produktów o 50 proc.

Bizblog.pl poleca

P&G w Polsce

W krajach zmagających się ze skrajnym ubóstwem korporacja prowadzi takie działania jak dostarczanie wody zdatnej do picia. W wyniku programu Children’s Safe Drinking Water P&G zgromadziło i przewiozło potrzebującym ponad 19 miliardów litrów.

W Polsce potrzeby są nieco inne. P&G postawiło na przykład na edukację ekologiczną. Do szkół trafiły materiały dydaktyczne Uczniowskie Ekonawyki oraz Czysta Ziemia: ekodetektywi na tropie domowych nawyków. przygotowane we współpracy z Fundacją Nasza Ziemia (można je pobrać w tym miejscu).

Procter & Gamble zaangażowało się również w pomoc domom dziecka. Firma podaje, że dzięki akcji bony na ubrania otrzymało 40 proc. młodzieży przebywającej w takich placówkach. Inna współpraca – z Kauflandem i organizacją SoS Wioski Dziecięce – zaowocowała natomiast programem Czyste pomaganie. Wspierali go sami konsumenci, którzy kupując wybrany produkt z portfolio P&G finansowali posiłki dla podopiecznych stowarzyszenia.

Trzecia działalność dotyczy już spraw wewnątrzfirmowych. W Europejskim Centrum Planowania i Logistyki w Warszawie spółka zatrudniła 4 pracowników ze spektrum autyzmu.

Z całym raportem, który ujmuje globalne działania Procter & Gamble w zakresie odpowiedzialności społecznej można się zapoznać pod tym adresem.