PewDiePie przekroczył magiczną granicę. Kontrowersyjny youtuber ma ponad 100 mln subów

PewDiePie jest pierwszym twórcą, który solio osiągnął 100 mln subskrypcji na YouTube’ie. Przed nim przekroczenie tej granicy udało się tylko indyjskiemu konglomeratowi muzycznemu T-Series.

PewDiePie, czyli Szwed Felix Kjellberg, ma co świętować. Wśród twórców indywidualnych jest bezdyskusyjnym liderem. Konkurenci pojawiają się dopiero około granicy 60 mln subów.

Statystyki najpopularniejszych kanałów socialblade.com.

Pierwsze miejsce dzierży indyjskie T-Series.

Jeszcze w okolicach 90 mln subskrybentów oba kanały, Szweda i Hindusów, szły łeb w łeb. Wówczas fani Feliksa zorganizowali akcję #SubscribeToPewDiePie, która miała pozwolić PewDiePie na zdobycie przewagi. Mr Beast z 23 mln subów wykupił reklamy radiowe przekonujące do subskrybowania Felixa, natomiast Justin Roberts, wydał 1 mln dol. na billboard na Times Square namawiający do tego samego.

Jednak wtedy w T-Series zaczęły pojawiać się gwiazdy Bollywood i 25 kanałów prowadzonych przez Hindusów mocno odskoczyło Szwedowi. Możliwości takiego konglomeratu jak T-Series są nie do przecenienia. Poszczególne kanały mogą crossować (czyli wymieniać się gwiazdami). W tym momencie T-Series ma ok. 10 mln przewagi nad Szwedem.

Przed PewDiePie znajduje się jeszcze kanał muzyczny Google, ale to także inna liga. Kanał jest bowiem wygenerowany automatycznie przez system wykrywania filmów YouTube.

PewDiePie to nie tylko subskrypcje, ale również multum wyświetleń. W ciągu ostatnich 30 dni sumaryczne wyświetlenia PewDiePie’a przebiły granicę pół miliarda (546 mln). W takim samym czasie zdołał on przyciągnąć blisko 2 mln nowych subskrybentów.

SocialBlade ocenia jego miesięczne zarobki z samej platformy na przynajmniej 136 tys. dol. W praktyce jest to o wiele więcej. Tylko w 2014 roku PewDiePie zarobił 7,4 mln dol. Jego wartość marketingową ocenia się zaś na 50 mln dol.

Kontrowersje wokół PewDiePie.

PewDiePie oskarżany był o promowanie treści rasistowskich. Tak sytuację przedstawiała Ewa Lalik:

Wideo, które wywołało poruszenie, to vlog, w którym PewDiePie próbuje korzystać z serwisu Fiverr. Fiverr to strona, która umożliwia oferowanie usług za opłatą. Felix zleca więc kilku osobom kontrowersyjne zadania, jak stworzenie równania, które poskutkuje penisem na wykresie.

Problem pojawił się ze zleceniem dwóm chłopakom, prawdopodobnie z Indii, zrobienia pocztówki wideo, na której skaczą w przepaskach z napisanym na kartonie “Death to all Jews” (śmierć wszystkim Żydom).

Szwed posypał głowę popiołem i wrócił do mniej kontrowersyjnych treści. Ostatnio na YouTube wstawił wideo ze swojego ślubu.