Patrycja Kotecka wchodzi do zarządu Link4. Awans dzięki zajawce na techa?

Od początku pracy w ubezpieczeniach konsekwentnie stawia na digital marketing, internet, nowe media i na tym wygrywa. Patrycja Kotecka została powołana w czwartek na członka zarządu Link4.

– To wzmocnienie kompetencji marketingowych w teamie zarządzającym

– przekonuje przewodniczący RN Bartłomiej Litwińczuk.

I dodaje, że dotychczasowa dyrektor pionu marketingu dołączy do prezes Agnieszki Wrońskiej i członka zarządu Katarzyny Wojdyły, kierujących firmą od 2016 roku.

Patrycja Kotecka pracuje w Link4 od marca 2016 roku. Zaczynała jako dyrektor marketingu i sprzedaży online, potem awansowała na szefową całego pionu, odpowiadała za komunikację, aktywności w mediach, badania oraz e-commerce, a także CSR (np. „Mamy mają moc”).

Rekordowy przypis składki

W komunikacie przesłanym do redakcji Bizblog.pl czytamy, że Pion Marketingu korzysta z najlepszych narzędzi (…) i „sięga w swych rozwiązaniach w przyszłość, przygotowując i wdrażając innowacje dla spersonalizowanych kampanii marketingowych w internecie w oparciu o modele behawioralne i Big Data”.

Spółka podkreśla w komunikacie, że w związku z awansem Patrycja Kotecka nie dostanie podwyżki.

Na rynku mówi się, że imponujący przypis składki ubezpieczeniowej w 2017 roku, z 460 mln do ponad miliarda złotych na dwa lata przed zaplanowanym terminem, to efekt inwencji Patrycji Koteckiej i jej zajawki na nowe technologie.

– Nie boimy się ryzykować i wychodzić z nowoczesnymi rozwiązaniami. 15 lat temu byliśmy pierwszą firmą directową na rynku ubezpieczeniowym w Polsce, a dziś dzięki naszym rozwiązaniom jesteśmy postrzegani jako liderzy innowacji

– tłumaczyła dwa lata temu Agnieszka Wrońska, prezes Link4.

Rok później firma po raz kolejny zanotowała rekordowy przypis, bijąc wynik z 2017 r.

Lamparty i Pantery

Sukces nie przeszedł niezauważony, w konkursie firmy Kantar TNS, w którym zwycięzcy są wyłaniani na podstawie sondażu przeprowadzanego wśród banków i ubezpieczycieli, Link4 wyróżniono za „najbardziej podziwianą kreację”, przyznając spółce nagrodę Lamparta. Rok później firma otrzymała prestiżową Panterę, tym razem głosami konsumentów. W czasie, gdy Kotecka była szefową marketingu Link4, kampanie reklamowe ubezpieczyciela nagrodzono też kilka razy nagrodami Effie Awards i Mixx Awards.

Przed Link4 Patrycja Kotecka pięć lat pracowała w agencji Apella, obsługującej SKOK-i, głównego udziałowca spółki Fratria („Sieci”, wPolityce.pl), gdzie była odpowiedzialna za public relations.

W latach 2007-2009 pełniła funkcję zastępcy dyrektora Agencji Informacji TVP. Prywatnie jest żoną Zbigniewa Ziobry, ale jak sugerowała nieodżałowana publicystka „Polityki” Janina Paradowska, ma lepsze wykształcenie niż minister sprawiedliwości. Jest bowiem absolwentką Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW, Zarządzania SGH, Akademii Dyplomatycznej PISM, ma też dyplom MBA Instytutu Nauk Ekonomicznych PAN.