Od 9 lat pomagają głuchym. Teraz startują z narzędziem do zdalnej obsługi klienta

Spadek przychodów Migam, platformy do tłumaczenia języka polskiego na polski język migowy, wymusił konieczność wejścia na rynek z czymś nowym. To Ommi.io z połączeniami wideo i wsparciem sprzedaży na pierwszym planie.

Po jednej stronie mamy konsultantów i sprzedawców, a po drugiej klientów, którzy w czasie pandemii wolą nie przychodzić do sklepów, aby zmniejszyć szansę zarażenia się koronawirusem. Ommi.io połączy obie grupy i pozwoli na prezentację produktów lub oferty. Najlepiej pokazać to na przykładzie.

Zdalne projektowanie z Agata Meble

Jednym z klientów startupu jest salon meblarski, który wykorzystał Ommi.io do komunikacji z klientem przy projektowaniu kuchni. Konsultanci najpierw pozyskali informacje podczas wideo-rozmowy, a następnie przygotowali wizualizację z wykorzystaniem wybranych mebli czy sprzętu AGD.

Bizblog.pl poleca

Podczas rozmowy wideo klienci Salonów Agata mogą złożyć zamówienie na swoją nową kuchnię, przeprowadzając w ten sposób cały proces praktycznie bez wychodzenia z domu.

– mówi Jakub Madej, Dyrektor Handlowy ds. studiów kuchennych Agata S.A.

Ommi.io to jednak zdecydowanie więcej, niż tylko udostępnianie ekranu. Choć narzędzie nie brzmi jak rocket science, to może sobie zjednać sympatię klientów. W czasie rozmowy można rejestrować dane klienta i jego zamówienia, nagrywać całą komunikację, a także identyfikować klienta z wykorzystaniem biometrii twarzy. Wkrótce dołączyć ma również zdalne podpisywanie umów przy użyciu podpisu elektronicznego.

Zespół Ommi.io.

80 proc. kupujących wybiera sklepy internetowe

Właśnie tę liczbę z raportu McKinsey’a podkreśla Przemysław Kuśmierek, CEO i założyciel Migam.

Online to obecnie najważniejszy kanał sprzedaży. Szczególnie w branżach, które dotknął lockdown. Dla wielu branż i produktów rozmowa z konsultantem pozostaje wciąż koniecznością przed dokonaniem zakupu

– mówi Kuśmierek.

Zakupy na odległość czy spotkania online to nasza nowa codzienność. Dla Migam, a więc startupu, który Kuśmierek rozwija od 9 lat, to jednak chleb powszedni. Firma od dawna posiada technologię do przeprowadzania rozmów wideo, w czasie których profesjonalni tłumacze języka migowego pomagali osobom głuchym w załatwieniu codziennych spraw. Z usług Migam korzysta dziś ponad 150 organizacji z różnych branż, m.in. BNP Paribas, Credit Agricole, ING, Orange, Samsung i T-Mobile, a przez jej serwery przepłynęło w sumie 150 tys. połączeń wideo.

Pandemia postawiła jednak dotychczasowy model przychodowy pod znakiem zapytania, ale pozwoliła firmie wejść również w nowe nisze. Ommi.io może się bowiem sprawdzić w każdym rodzaju sprzedaży – od ubezpieczeń i usług finansowych, przez sprzedaż rowerów i większego sprzętu elektronicznego, po sprzedaż, wynajem, lub nawet leasing samochodów.