Będzie nowy odcinek autostrady A2 do Białej Podlaskiej. W przyszłości będą nawet trzy pasy

Pierwszy z czterech odcinków przyszłej autostrady A2 Siedlce – Biała Podlaska ma już wykonawcę. Nowa droga dwujezdniowa będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym z kierunków z rezerwą pod budowę w przyszłości trzeciego pasa ruchu.

Najkorzystniejsza w przetargu okazała się oferta firmy Strabag. Przedsiębiorstwo będzie musiało najpierw zaprojektować, a potem zbudować 19-kilometrowy odcinek autostrady pomiędzy węzłem Siedlce Zachód a rejonem miejscowości Malinowiec.

Bizblog.pl poleca

Przetarg ogłoszono w listopadzie zeszłego roku, a 5 lutego GDDKiA ogłosiła wybór najkorzystniejszej oferty. Jeśli nie będzie sprzeciwów i innych komplikacji, umowa z wykonawcą zostanie podpisana w drugim kwartale.

Na kolejny fragment przyszłej autostrady A2 od Siedlec do Białej Podlaskiej toczą się obecnie cztery postępowania przetargowe. Na razie znane są oferty na odcinki węzeł Łukowisko – rejon miejscowości Swory, Swory – węzeł Biała Podlaska oraz  Malinowiec – Łukowisko.

„W przypadku ostatniego 32-kilometrowego odcinka autostrady A2 od Białej Podlaskiej do granicy z Białorusią, 30 grudnia 2020 r. ogłosiliśmy przetarg na wybór projektanta, który opracuje projekt budowlany i uzyska niezbędne decyzje umożliwiające realizacje robót w terenie. 3 lutego 2021 r. odbyło się otwarcie ofert. Kolejnym etapem będzie ogłoszenie przetargu na realizację inwestycji” – informuje GDDKiA.

W sierpniu 2020 oddano do ruchu 15-kilometrowy odcinek A2 pomiędzy węzłem Lubelska a obwodnicą Mińska Mazowieckiego. Wiosną 2020 roku podpisane zostały umowy na dwa kolejne odcinki autostrady pomiędzy węzłami Kałuszyn i Groszki oraz Gręzów i Siedlce Zachód. Przewidywany termin ukończenia tych prac to jesień 2023 r.

Prace trwają także na użytkowanych już odcinkach A2 w województwach łódzkim i mazowieckim. Obecnie trwa opracowywanie koncepcji poszerzenia autostrady na długości około 89 kilometrów o dodatkowy pas ruchu. Równolegle trwają postępowania administracyjne w sprawie wydania decyzji środowiskowych w tym zakresie.

GDDKiA deklaruje, że po zapewnieniu finansowania całej inwestycji, jeszcze w drugiej połowie bieżącego może zostać ogłoszony przetarg na wybór wykonawcy, który zaprojektuje i zrealizuje roboty w terenie. Docelowo autostrada będzie miała od węzła Konotopa do węzła Pruszków po cztery pasy ruchu na jednej jezdni, natomiast dalszy odcinek do węzła Łódź Północ trzy pasy ruchu.

Budowa dodatkowych pasów ruchu ma potrwać około dwóch lat i będzie prowadzona „pod ruchem”, czyli bez wyłączenia odcinka z użytkowania. Zakończenie prac zaplanowano na drugą połowę 2025 r.