Netflix wprowadzi reklamy i zacznie nas gnębić za współdzielenie kont. Fajnie już było

Nie za rok, dwa czy pięć – szefostwo Netfliksa właśnie zdecydowało, że reklamy pojawią się w serwisie w ciągu najbliższych miesięcy. W tym samym czasie platforma ukręci bat na użytkowników udostępniających swoje hasła osobom spoza swojego gospodarstwa domowego. Po ostatnich, fatalnych wynikach finansowych, w siedzibie spółki musi wrzeć, bo tak radykalnych zmian dotąd nie widzieliśmy.

Stało się. Po pandemicznej hossie, gdy Netflix potrafił przygarnąć nawet kilkanaście nowych użytkowników kwartalnie, w pierwszych trzech miesiącach 2022 r. serwis zderzył się ze ścianą. Liczba subskrybentów zmalała o 200 tys., a szefowie platformy boją się, że do czerwca ubędzie kolejne 2 mln osób.

Zmiany w Netfliksie

O tym, jak nerwowo musi być teraz w siedzibie w kalifornijskim Los Gatos, najlepiej świadczy treść notatki, która trafiła w ręce pracowników firmy. W materiale, do którego dotarł „New York Times”, pojawiła się informacja o wprowadzeniu reklam do serwisu w ostatnim kwartale 2022 r.

Bizblog.pl poleca

W notatce miała też znaleźć się wzmianka o konkurencji. NYT powołując się na nią, pisze, że wszyscy konkurenci Netfliksa, z wyjątkiem Apple TV Plus, oferują albo będą oferować streaming z udziałem reklam. Jednym słowem: Netflix po prostu doczłapie do nowego rynkowego standardu. Oglądający powinni się z tym pogodzić.

Koniec z oglądaniem na lewo?

W podobnym czasie serwis chce wszcząć walkę z udostępnianiem haseł. Spółka policzyła sobie ostatnio, że 100 mln użytkowników ogląda filmy i seriale z jej biblioteczki za darmo. A że tych płacących klientów platforma ma ok. 200 mln, to mówimy o naprawdę niebagatelnym odsetku.

Jeśli twoja siostra mieszka w innym mieście i chcesz się z nią podzielić Netflixem, to świetnie. Nie będziemy ci tego zakazywać. Poprosimy jednak, żebyś zapłacił więcej za taką możliwość – tłumaczył dyrektor operacyjny Greg Peters

Oprócz tego platforma podnosi też ceny. Podwyżki wszystkich pakietów – od standardowego do premium – objęły ostatnio użytkowników w Wielkiej Brytanii, Irlandii, USA. Coraz częściej mówi się, że kolejna na liście będzie Polska. Obecnie za pakiet na jeden odbiornik trzeba zapłacić 23 zł, za dwa – 43 zł, a dostęp do czterech w tym samym czasie to wydatek 60 zł miesięcznie.