Netflix na nowe treści wyda 19 mld dol. To niemal stokrotność budżetu „Wonder Woman 1984”

Najnowszy hit z Gal Gadot w roli głównej kosztował Warner Bros. 200 mln dol. Netflix nie ma jednak innego wyboru, niż podnosić poprzeczkę, jeśli chce odeprzeć atak Disney+ i Apple TV+.

19 mld dol. to o 10 proc. więcej w stosunku do kończącego się właśnie roku. Oryginalne treści kosztują, a Netlix wie, że bez nich biblioteka wideo na żądanie będzie świeciła pustkami.

31 grudnia będzie sądnym dniem dla Netfliksa.

Tego dnia z serwisu znikną takie hity jak „Przyjaciele”, „Harry Potter” i „Władca Pierścieni”. Łącznie biblioteka zmniejszy się o prawie 130 tytułów.

Z drugiej strony, coraz więcej hitów platformy to tzw. Originals, czyli niedostępne nigdzie indziej produkcje. Są wśród nich m.in. „Wiedźmin”. „Stranger Things” czy debiutujący „Bridgertonowie”.

W swój własny odpowiednik originals inwestują również konkurenci. Disney+ rozwija serię Marvela czy Gwiezdnych Wojen, a Apple na własne produkcje przeznaczyło już 6 mld dol. Wojny streamingowe wchodzą w decydującą fazę!

Rosną wydatki, rośnie liczba subskrybentów.

Od trzeciego kwartału liczba osób płacących za Netfliksa zwiększyła się ośmiokrotnie – z 21,5 do 195.15 mln subskrybentów. Inne platformy jeszcze długą będą musiały gonić Netfliksa. Disney+ może się pochwalić 57.5 mln subskrybentów, a Apple TV+ ok. 40 mln.