150 tys. użytkowników i miliony złotych w kieszeni. LiveKid rusza na podbój świata

Przedszkole w smartfonie – tak reklamuje się LiveKid, który właśnie ogłosił pierwszą rundę inwestycyjną. Celem jest ekspansja na Zachodzie.

Przez cztery lata LiveKid finansował się samodzielnie. Teraz przyszła pora na szerszą ekspansję usługi w Hiszpanii, Szwajcarii i Niemczech oraz na innych rynkach europejskich. Startup oferuje aplikację mobilną i webową do zarządzania żłobkami i przedszkolami. Łączy ich pracowników z rodzicami i opiekunami, a także pozwala na łatwiejsze zarządzanie tymi placówkami (np. przez pomoc w rozliczaniu kosztów).

To platforma, gdzie rodzice przesyłają informacje o potrzebach dzieci, nieobecnościach czy preferencjach jedzeniowych, a także mogą podglądać aktywność swoich pociech w ciągu dnia, przeglądać galerię zdjęć i filmów.

LiveKida założyła dwójka młodych przedsiębiorców: Jakub Pawelski i Mateusz Kulesza. Ten pierwszy wpadł na pomysł aplikacji, kiedy jego mama założyła żłobek.

Mama szybko zorientowała się, że problem w prowadzeniu żłobka nie polega na zajmowaniu się dziećmi, a całej biurokracji dookoła

mówił w rozmowie ze Spider’s Web.

Bizblog.pl poleca

Menedżer żłobka musi m.in. zapisywać godziny pobytu, godziny snu, liczbę zjedzonych posiłków czy wyliczać miesięczną opłatę, biorąc pod uwagę kwotę dotacji.  Do tego dochodzi kwestia cateringu, czyli codzienne sporządzanie listy posiłków do zamówienia. LiveKid przenosi więc „przedszkolną rzeczywistość” w XXI wiek.

Aplikacja ma ponad 150 tys. użytkowników z 1300 placówek

Tylko w czerwcu br. za pośrednictwem LiveKid, rodzice dokonali płatności w kwocie ponad 13 mln zł.

Jesteśmy liderem cyfrowych usług i produktów do opieki nad dziećmi do 7 lat. Poza naszą wyjściową ofertą, czyli systemem ułatwiającym zarządzanie placówkami wczesnoedukacyjnymi LiveKid, mamy w portfolio aplikację do monitorowania rozwoju dziecka, bazę przedszkoli i kilka innych usług, między innym ubezpieczeniowych czy edukacyjnych

– mówi Jakub Pawelski, założyciel i CEO LiveKid.

W zeszłym roku LiveKid dokonał dwóch akwizycji. Pierwsza to polsko-kanadyjski Baby Manager – mobilny dziennik dziecka, a druga to Przedszkolowo.pl – największa baza przedszkoli w Polsce.

Rynek również wygląda perspektywicznie. Według szacunków PMR, polski rynek handlu detalicznego produktami dla dzieci w 2019 r. wart był 15 mld zł. W przyszłości ma się zaś zwiększać udział handlu internetowego. W ciągu czterech lat ma stanowić 38 proc. rynku produktów dla dzieci w Polsce.

LiveKid chce jednak mocniej zaistnieć poza Polską. Ma w tym pomóc 9 mln zł od dwóch inwestorów: JRH i Nunatak Capital ASI. Wspólnie kontrolują oni 22,61 proc. udziałów.

Inwestorzy wycenili LiveKida na 40 mln zł

Dostrzegają oni przede wszystkim niski stopień digitalizacji rynku wczesnoedukacyjnego i parentingowego oraz rosnąca popularność interaktywnych usług dla rodziców i dzieci. LiveKid udowodnił już, że jego model sprawdza się w Polsce, gdzie jest liderem. Przyszła więc pora na podbój zagranicznych rynków.