Łączą gry z blockchainem i smart kontraktami. Obiecują błyskawiczne tworzenie multiplayera

SDK Elympics działa na zasadzie plug-and-play, skracając tworzenie rozrywki dla wielu osób i dodając integrację z blockchainem, co przydać się może nie tylko w e-sporcie, ale i w grach play-to-earn.

W grach typu P2E (play-to-earn), zarabiamy grając. Zarabiać możemy w walucie fiducjarnej (złotówkach albo dolarach), kryptowalucie lub innych aktywach (otrzymując dostęp do unikalnych postaci lub przedmiotów w grze). Developerom opłaca się taki model w grach, gdzie wartość tworzona jest przez samych graczy. Im jest ich więcej, tym ciekawszy staje się świat, a rozgrywka daje więcej możliwości.

Jednym z przykładów jest tytuł „Axie Infinity”, który na potrzeby tego artykułu można nazwać tamagotchi na sterydach. Nie tylko hodujemy własne zwierzątko, ale również trenujemy je do walki z przeciwnikami. Każdy z podopiecznych jest również unikalnym tokenem NFT, a więc i formą inwestycji (choć na trochę innych zasadach niż na przykład konta w Tibii). W „Axie Infinity” doprowadziło to do wytworzenia się wewnętrznego rynku – cyfrowej ekonomii.

Blockchain w świecie gier

Choć każda gra jest inna, a architektura P2E, to rozległy koncept, to istnieją powtarzające się wyzwania w produkcji tego typu tytułów, na przykład odpowiednie dobieranie graczy w pary, jeśli mają grać przeciwko sobie. Konieczny jest więc algorytm matchamkingowy. Z pomocą w tym i wielu innych aspektach przychodzi polskie studio Elympics, specjalizujące się w rozwiązania bazujących na blockchainie w świecie gier.

Obniżamy próg wejścia do świata krypto dla developerów

– mówi Michał Dąbrowski, założyciel Elympics i CEO DaftMobile.

Produkt jego firmy jest dodatkiem, ułatwiającym budowanie gier multiplayerowych i opieranie współzawodnictwa graczy o blockchaina.

Bizblog.pl poleca

Dzięki naszym komponentom świat gry zaczyna być synchronizowany przez internet i staje się dostępny dla wszystkich graczy podłączonych do danej rozgrywki. To takie rozwiązanie plug and play, znacząco ułatwiające tworzenie nowych gier multiplayer, lub nawet migrowanie istniejących rozgrywek do świata multiplayer oraz blockchaina

– dodaje Dąbrowski.
Michał Dąbrowski, założyciel Elympics i CEO DaftMobile.

Przedsiębiorca podkreśla, że właśnie synchronizacja świata gry przez sieć jest bardzo dużym wyzwaniem, z którym mierzą się wszystkie studia na wielu poziomach. Przekazywanie informacji o wyniku meczu do blockchaina, wymaga bowiem zastosowania wyroczni (Blockchain Oracle). Właśnie ich zadaniem jest dodawanie informacji zewnętrznych, które stanowiłyby część kontraktu.

Pracujemy nad stworzeniem rozwiązania, dzięki któremu dostarczenie rezultatu meczu będzie się odbywało w chmurze, a nie z komputera gracza. Dzięki temu system będzie bardziej bezpieczny, a jego oszukanie o wiele trudniejsze

– tłumaczy przedsiębiorca.

W tym ostatnim pomaga integracja z warszawską firmą Nethone, która zajmuje się zapobieganiem oszustwom w świecie cyfrowym. Dzięki niej Elympics jest w stanie wykrywać anomalie – na przykład, kiedy ktoś gra zdecydowanie zbyt dobrze jak na estymowany poziom umiejętności albo próbuje wirtualizować urządzenie, aby zyskać przewagę myszki nad kontrolą dotykiem.

W przypadku rozgrywek e-sportowych algorytm bierze pod uwagę również atrakcyjność dla widzów.

Tradycyjny matchmaking patrzy na poziomy użytkowników, czyli statystyki wygranych i przegranych. W grach, w których mamy elementy międzymeczowej strategii, na przykład mecze pokemonów, fakt dobrania pokemona ognistego z pokemonem wodnym tego samego poziomu bardzo wpływają na wynik meczu. Nasz matchmaking, bazując na historycznych rozgrywkach, rozumie działanie danej gry i dobiera mecze tak, żeby były dużo bardziej wyrównane

– mówi Dąbrowski.

Elympics na potrzeby nowego tytułu e-sportowego

Startup sam tworzy gry mobilne, a także współpracuje z twórcami niezależnymi w czasie hackatonów. Najszerzej zakrojona współpraca dotyczy dwóch nadchodzących gier od polskich developerów, które działały będą na pecetach i w przeglądarce.

Narzędzie udostępniamy za darmo na czas tworzenia gry, wychodząc naprzeciw małym studiom, którym zależy na jak najszybszym i jak najtańszym feedbacku od rynku i graczy. W momencie publikacji gry na rynku, kiedy gracze z niej korzysta, zaczynamy rozliczać się za rozegrane gry – w ramach hostingu rozgrywek multiplayer

– szef studia wyjaśnia model biznesowy.

W przyszłości Elympics ma dodawać obsługę kolejnych silników gier i blockchainów. Wsparcie w rozwoju firmy stanowi DaftMobile, będące częścią Grupy Daftcode, która odpowiada za tworzenie gier i aplikacji mobilnych. Właśnie w DaftMobile powstaje obecnie tytuł do e-sportowych rozgrywek w czasie rzeczywistym, który wykorzysta rozwiązania Elympics.