REKLAMA
  1. bizblog
  2. Zakupy

Koszyk zakupowy Nielsena. Co tam zające z czekolady, zawitała do nas nowa wielkanocna tradycja

Na podstawie danych zebranych w polskich sklepach przed Wielkanocą Nielsen przedstawił preferencje zakupowe Polaków. I są niespodzianki, mniej kupiliśmy majonezu i łakoci, a to, co zaoszczędziliśmy, wydaliśmy na kiełbasę i… farbę do włosów.

21.04.2020
16:00
zakupy cpi inflacja
REKLAMA

Z powodu koronawirusa i ograniczeń wprowadzonych w sklepach klienci mieli w tym roku utrudnione zadanie, ale epidemia nie powstrzymała nas od zrobienia przedświątecznych zakupów.

REKLAMA

Nielsen przeanalizował wartość koszyka wielkanocnego Polaków i zestawił go z zeszłorocznym. Tradycyjnie w okresie świąt w sklepach panuje zakupowe szaleństwo, a sprzedaż części produktów znacząco wzrasta.

W 2020 r. nie było inaczej, ale – jak można się spodziewać – koronawirus nie pozostał bez wpływu to, co działo się w sklepach i w naszych koszykach. Dość powiedzieć, że wartość zakupów w porównaniu z ubiegłym rokiem spadła o -10 proc. I to przy rosnącej od kilku miesięcy inflacji.

Najmocniej ucierpiała sprzedaż czekoladowych jajek i zajączków, która spadła aż o 35 proc.

Mniej kupowaliśmy też majonezu i masła o odpowiednio 14 oraz 10 proc.

Zdecydowanie mniej potrzebne ze względu na brak rodzinnego ucztowania lub po prostu kupione wcześniej na zapas.

– zauważyła Ewa Rybołowicz, dyrektor ds. współpracy z Sieciami Handlowymi Nielsen Connect w Polsce.

Warto wziąć pod uwagę, że parę tygodni wcześniej z półek poznikały najróżniejsze produkty, a wśród nich również masło i margaryna. Dodatkowo brak swobodnej możliwości podróżowania, a więc i odwiedzania krewnych, mógł zaowocować mniejszym popytem na różnego rodzaju ozdoby okolicznościowe, takie jak czekoladowe zające.

 class="wp-image-1134920"

Wielkanoc z odrostami, bez kiełbasy i jaj nie uchodzi

Spośród typowych dla Wielkanocy produktów większą popularnością cieszyła się kiełbasa, której sprzedano o 14 proc. więcej niż w 2019, a także jajka, których sprzedaż wzrosła o 10 proc.

Największy skok przed świętami odnotowały… farby do włosów, których kupiono o 17 proc. więcej niż przed rokiem.

Dane sprzedażowe dotyczące wartości sprzedaży Nielsen pozyskał z Panelu Handlu Detalicznego współpracujących z nią sieci. Firma od ponad 90 lat bada obyczaje zakupowe konsumentów w ponad 100 krajach na całym świecie i dostarcza danych o popularnych wśród nich trendach.

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA