Konopie robią w Polsce furorę, a Kombinat Konopny rozbija bank za bankiem. Właśnie w kilka minut zgarnął 4,5 mln

Kombinat Konopny S.A., spółka specjalizująca się w uprawie i przetwórstwie konopi włóknistych, zorganizował drugą emisję udziałów w modelu crowdfundingu udziałowego. Napisać, że zakończyła się ogromnym sukcesem to nic nie napisać.

Maciej Kowalski, który stworzył Kombinat Konopny, przy okazji pierwszej przygody z crowdfundingiem udziałowym miał nadzieję, że emisję uda się zamknąć w ciągu kilku dni. Wtedy na takie słowa eksperci reagowali znaczącym gestem na czole. Ale ponad rok temu, w trakcie pierwszej emisji udziałów na platformie Crowdway.pl Kombinat Konopny dosłownie zmiótł dotychczasowego króla Wisłę Kraków, która założoną kwotę zebrała w 24 godziny. Spółce Kowalskiego zebranie 4,2 mln zł zajęło raptem 40 minut. I kiedy mogło wydawać się, że na większe zainteresowanie inwestorskie konopie nie mają co liczyć, Kombinat zorganizował drugą emisję udziałów, która zakończyła się jeszcze większym sukcesem niż pierwsza. 4,5 mln zł zebrano w raptem 7 minut. W ten sposób pobito dotychczasowy rekord spółki CanPoland, która na początku 2021 roku zebrała 4,4 mln zł w 11 minut. 

Bardzo się cieszymy i dziękujemy za zaufanie. Traktujemy to nie tyle jako osiągnięcie, ale przede wszystkim jako ogromną odpowiedzialność, żeby nie zawieść oczekiwań akcjonariuszy – mówi w rozmowie z Bizblog.pl Maciej Kowalski.

Kombinat Konopny w drodze na giełdę

Tym razem Kowalski liczył na dobry start, ale jak sam mówi: nie spodziewał się, że emisja zamknie się aż tak szybko. Chociaż wcześniej na alert o tej transakcji zapisało się ponad 3 tys. inwestorów. 

Bizblog.pl poleca

Fakt, że zainteresowanie akcjami znacząco przewyższył po raz kolejny ich dostępność, traktuję jako dobry prognostyk na przyszłą wycenę rynkową spółki, która jak przypomnę planuje złożenie w przyszłym roku wniosku o dopuszczenie do notowań na giełdzie NewConnect – mówi nam szef Kombinatu Konopnego.

Z tak udanej emisji zadowolone jest też szefostwo platformy. 

Cieszymy się z realizacji kolejnej emisji Kombinatu Konopnego, którą mogliśmy wspierać. Mamy nadzieję na udany debiut giełdowy w 2022 roku i życzymy sukcesów zarówno spółce jak i inwestorom – mówi Marcel Rowiński, prezes zarządu Crowdway.

Z kolei dla Macieja Kowalskiego tam udana emisja udziałów to droga do tworzenia najmocniejszej marki w branży konopnej w Polsce.

Kombinat Konopny wie na co wydać pieniądze z emisji.

Konopie na parkiecie głównym GPW

Dzięki tak udane emisji pewnie łatwiej będzie zrealizować ambitne plany Kombinatu Konopnego. Pierwsza sprawa to wejście na New Connect. Zarząd spółki przyjął już w tej sprawie stosowne uchwały i na wiosnę Kombinat ma złoży wniosek do giełdy o dopuszczenie do notowań. Zgodnie z przedstawionymi planami: biznes konopny dopiero teraz ma dostać porządnego kopa. Kombinat konopny szacuje, że przychody w 2022 r. będą już na poziomie 5 mln zł. W 2023 r. to ma być już 12 mln zł i 2 mln zł zysku. Do 2025 r. te ma urosnąć jeszcze trzykrotnie do poziomu 6 mln zł. I wtedy Kombinat Konopny zamierza zrobić najtrudniejszy krok – wejść na parkiet główny GPW.