Kaufland rośnie na podupadłym Tesco. Tylko dzisiaj otwiera trzy nowe sklepy, a czekają następne

Warszawa, Kraków, Gdańsk – to w tych trzech miastach dzisiaj Kaufland otworzy swoje nowe sklepy. Na tym jednak nie koniec ekspansji, którą napędza przejmowanie opuszczonych sklepów Tesco. Sieć tylko czeka na rozpatrzenie kolejnych wniosków przez UOKiK.

Fot. Kaufland

Biznes, podobnie jak przyroda, nie lubi próżni. Gdy Brytyjczycy z Tesco zaczęli się zwijać z naszego kraju, inny gracz na handlowej arenie musiał to wykorzystać. Okazuje się, że największym beneficjentem rozwodu Tesco z Polską jest sieć Kaufland, która wraz z Lidlem należy do niemieckiej grupy Schwarz.

Bizblog.pl poleca:

I w połowie lutego jesteśmy tego świadkami. Sieć otwiera swoje nowe sklepy w Warszawie (ul. Stalowa 60/64), Krakowie (ul. Wielicka 259) i w Gdańsku (il. Cienista 30) – czyli wszędzie tam, gdzie wcześniej funkcjonowały placówki Tesco. Przed nowym otwarcie rzecz jasna wszystkie przeszły stosowny wizualny rebranding.

Kaufland na tym nie przestaje rozpychać się łokciami

Dzięki temu Niemcy będą mieć już u nas w sumie 216 sklepów. Najwyraźniej na nich ta liczba nie robi żadnego wrażenia, bo to w żadnym przypadku nie jest koniec ich debiutów handlowych nad Wisłą. 

W 2020 roku planujemy kontynuować działania mające na celu utrzymanie pozycji wiodącego uczestnika polskiego rynku handlu detalicznego. W pierwszym kwartale tego roku, poza otwarciami marketów przejętych od Tesco sieć Kaufland powiększy się również o nowo powstające obiekty w Częstochowie, Piastowie oraz Zawierciu

– zapowiada Ewelina Jarosińska, członek zarządu i szef Departamentu Obszary Centralne w Kaufland Polska.

Niemcy celują w Europę Środkowo-Wschodnią

Sieć ma swoje konkretne plany związane z rozbudową swoje infrastruktury handlowej nad Wisłą. W przypadku kilku lokalizacji przedstawiciele Kauflandu złożyli już stosowne wnioski do UOKiK i tylko czekaj na ich pozytywne rozpatrzenie. Sieć jak najbardziej chce podtrzymać swoją pozycję w tej części Europy, czego dowodem jest pojawienie się niespełna dwa lata temu w Mołdawii. 

Światowa ekspansja Kauflandu nie zawsze jednak idzie tak gładko. Przykładem niepowodzenia niemieckiej sieci jest niedoszły podbój Australii, gdzie jeszcze pół roku temu Kaufland zapowiadał otwarcie 20 sklepów, w co miał zainwestować ok. 310 mln euro. Wiadomo już, że nic z tego nie będzie: w styczniu Kaufland ogłosił opuszczenie Australii.