Katoflix to nie żart ani literówka, tylko nowa polska platforma streamingowa

Telewizja to przeżytek – teraz rządzi YouTube i streaming. Wiedzą o tym też katolicy, dlatego stworzyli dla siebie Katoflix – platformę, na której mogą oglądać filmy i seriale o tematyce religijnej i dotyczącej wspólnoty wiernych.

Chwila wytchnienia od tematu koronawirusa przyda się chyba każdemu. Świat cały czas funkcjonuje, rynek działa, a Polska tworzy takie cuda jak Katoflix. To nasz świeżutki serwis streamingowy, którego tematyką jest Kościół katolicki, wiara i tematy pokrewne. Ma być pouczającą alternatywą dla innych tego typu platform.

Skoro tyle nietypowych rzeczy się sprzedaje, dlaczego religijny Netflix miałby nie znaleźć swoich fanów?

Streamowanie wprost do serc

Makaron i papier toaletowy już praktycznie wykupione. Teraz gdy już Polacy mogą rozpocząć czas kwarantanny, wystarczy im tylko dać filmy familijne, a najlepiej takie normalne, bez żadnych szatanów i innych genderów, których pełno na Netflixie i HBO.

Studio Katolik, polskiego Zgromadzenia Zakonnego Salwatorianów przewidziało tę sytuację i właśnie ją rozwiązuje. Przy pomocy premiery Katoflixa.

To, że w tym samym czasie w Hiszpanii powstał mający te same cele Famiplay.com, a nieco wyprzedziliśmy powstający we Włoszech vativision.com, zaś w USA od pewnego czasu działa m.in. ChristianCinema.com daje jasny sygnał, że tego typu serwisy są potrzebne dla wielu ludzi nie tylko w Polsce.

– stwierdził Leszek Szura, szef Studia Katolik.

Bizblog.pl poleca

W ciągu 5 dni w serwisie zarejestrowało się ponad 4 tys. osób.

‚KATOFLIX’ to przestrzeń, gdzie znajdziesz starannie wyselekcjonowane produkcje. Szukamy filmów, które mogłyby Cię zainteresować, zainspirować, zastanowić, skłonić do zmian w Twym życiu… lub wywołałyby uśmiech na Twojej twarzy. Chcemy Ci zaoferować produkcje, które bez obaw pokażesz swoim dzieciom, polecisz znajomym lub podsuniesz komuś, kto przeżywa trudne momenty w swym życiu.

– pisze na stronie internetowej Studio Katolik.
Karoflix.

Zdajemy sobie sprawę z tego, iż nasz serwis będzie stanowił niszę wśród innych serwisów VOD i będzie działalnością typowo misyjną.

– potwierdzia Szuira.

Jednym z podawanych przez Leszka Szurę powodów otwarcia Katoflixa miało być danie drugiego życia wartościowym, ale zapomnianym filmom, takim jak „Listy do Ojca Jakuba”

Umieszczone w serwisie produkcje to przede wszystkim dokumenty, wywiady, filmy fabularne, seriale między innymi dystrybuowane przez Kino Świat, Kinemart Film, Horyzont Studio, SPI International, czy też May Fly. Bibliotekę uzupełnia cykl pt. „Nowa Jakość Życia”, każdy z kilkunastominutowych odcinków jest poświęcony innej niedzieli bądź świętu z kalendarza liturgicznego.

Ogólnie produkcji jest niewiele. Studio Katolik zobowiązało się do poszukiwań wśród produkcji mniejszych wytwórni .

Pomalutku, ale systematycznie je otrzymujemy, opracowujemy i umieszczamy średnio po 5-7 na tydzień.

– informuje Leszek Szura

Dostęp do jednej produkcji przez trzy dni kosztuje 6-10 zł, a do całego sezonu serialu na kilka dni – od 19 do 40 zł.

Studio Katolik oprócz Katoflixa jest autorem także innych projektów: sklepu z katolicką literaturą i filmami na DVD, czatu oraz forum dyskusyjnego, internetowej czytelni katolickiej, jak również Radia Katolik.

Strona Radia Katolik

Streaming zamiast płatnej TV

Po spektakularnym sukcesie Netflixa zaczęły pojawiać się kolejne platformy Amazon Prime Video, Disney LifeApple TV, a także HBO Max oraz Disney +. Następnie studia telewizyjne zaczęły nawiązywać współpracę, aby tworzyć własne, mniejsze serwisy np. BritBox.

Widzowie coraz częściej korzystają z wygodnej, pozbawionej reklam telewizji internetowej.

Z raportu Grabyo „Value of Video Report 2020″ dotyczącego rynku telewizji oraz gier wideo abonentów tego typu usług będzie pryzybywać.

Na podstawie opinii i zachowań 13 tys. konsumentów pochodzących m.in. z Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Włoch, Hiszpanii, USA, Japonii i Australii, blisko 75 proc. społeczeństwa planuje rezygnację z płatnej telewizji w ciągu pięciu lat. Prawie 60 proc. z nich korzysta i płaci za media strumieniowe, a zdaniem analiz liczby te będą rosły.

Źródło: Value of Video Report 2020