InPost postawił na Wyspach 5000. Paczkomat. Lidl zaciera ręce

Polacy mieszkający w Wielkiej Brytanii przyzwyczaili się, że wybierając się do Lidla, mogą skorzystać z Paczkomatu, dlatego InPost postanowił postawić kolejne punkty. Zapotrzebowanie na dostawy OOH (ang. out of home) musi szybko rosnąć, bo na Wyspach właśnie powstał Paczkomat numer 5000. Dodatkowo według wspólnych badań Lidla i InPostu wynika, że dostępność maszyn w sklepach pozytywnie wpływa na zwiększenie liczby klientów dyskontu.

Wzbierająca fala zakupów w sklepach internetowych spowodowała, że znacznie wzrosło zapotrzebowanie na usługi e-commerce, a co za tym idzie zwiększył się popyt na dodatkowe Paczkomaty. Również na rynku brytyjskim.

Rośnie zainteresowanie usługami InPostu w Zjednoczonym Królestwie

W IV kwartale ub.r. zainteresowanie usługami Grupy InPost na Wyspach wzrosło do takiego poziomu, że firma zdecydowała się na ograniczenie dostępności usług z powodu obaw o przepustowość partnera logistycznego.

Bizblog.pl poleca

Nie bez znaczenia dla rosnącej popularności ma również lokalizacja naszych maszyn – można je bowiem znaleźć w miejscach, takich jak stacje kolejowe, benzynowe i supermarkety, co dodatkowo zwiększa wygodę z ich korzystania. Niezależnie od tego, czy klienci dojeżdżają do pracy, wybierają się na kolację z przyjaciółmi, czy też wracają z siłowni, mogą odebrać swoją paczkę w czasie i miejscu, które im odpowiada informuje Michael Rouse, dyrektor generalny InPost International

5000 paczkomatów. Wielka Brytania drugim rynkiem dla InPostu

W połowie marca InPost oficjalnie potwierdził montaż 5-tysięcznego Paczkomatu w Wielkiej Brytanii – w ten sposób rynek ten stał się drugim po Polsce krajem z największą liczbą automatów. Oznacza to, że konsumenci mogą nadawać i odbierać swoje przesyłki korzystając z około 290 tys. skrytek.

Jesteśmy dumni z zainstalowania naszego 5000. Paczkomatu InPost. Jest to przełomowy moment w rozwoju InPost w Wielkiej Brytanii. Jest to ważny krok na drodze do zmiany przyzwyczajeń i sposobu myślenia Brytyjczyków w zakresie wyboru formy dostawy mówi Michael Rouse

InPost stawia na współpracę z Lidlem i innymi

Zbudowanie sieci urządzeń Paczkomat InPost oraz zwiększenie zainteresowania usługą w Wielkiej Brytanii zostało oparte między innymi o partnerstwa z kluczowymi graczami z sektora transportu publicznego i retailu. W tym drugim wypadku była to sieć sklepów Lidl.

Michael Rouse przekonuje, że w czasach, gdy natężenie ruchu na brytyjskich ulicach wciąż się zwiększa, urządzenia Paczkomat odgrywają istotną rolę we wspieraniu lokalnych firm poprzez zachęcanie nowych klientów do odwiedzania lokalnych sklepów.

Potwierdzają to ostatnie badania przeprowadzone we współpracy z Lidlem, które wykazały, że 54 proc. użytkowników naszych maszyn dokonało zakupu w sklepie, a prawie połowa z nich potwierdziła, że skorzystanie z urządzenia Paczkomat było głównym pretekstem do zrobienia zakupów – przywołuje wyniki sondażu.

W ostatnim czasie InPost nawiązał też współpracę z głównym operatorem transportu publicznego w Manchesterze, a także siecią supermarketów Morrisons, platformą Vinted i siecią księgarni WHSmith.