Ekscytujące nowości od InPostu. Nowe Paczkomaty mogą was wprawić w zakłopotanie

Strategia InPostu polega na tym, żeby się wyróżniać. To ważne zwłaszcza w dobie coraz większej konkurencji na rynku. Kiedyś firma Rafała Brzoski miała być zauważalna na tle innych, głównie dzięki Paczkomatom. Teraz stawia na ekologię i zamierza pozbawić swoje maszyny ekranów. Dlaczego? Bo od konsternacji klientów szukających wyświetlacza ważniejsza jest ekologia.

InPost dostrzega zapędy konkurencji, ale z nikim nie zamierza się dzielić udziałami w rynku. W nowej strategii firma Rafała Brzoski stawia na ekologię i do 2026 r. zamierza używać opakowań w 100 proc. pochodzących z recyklingu, przy okazji zdobywając tytuł najlepszego pracodawcy w branży e-commerce. Rozszerzany ma być także program InPost Green City, który zakłada współpracę z polskimi samorządami na rzecz realizacji innowacyjnych inicjatyw ekologicznych.

Naszą ambicją jest, aby innowacyjność i efektywność Grupy InPost zmieniała styl życia klientów i ich otoczenie na bardziej zrównoważone i naładowane pozytywną energią – zapewnia Rafał Brzoska.

InPost prezentuje appkomaty

Efektem nowej strategii zrównoważonego rozwoju Grupy InPost jest opracowanie nowe maszyny przeznaczonej do odbioru paczek. Jest bardziej ekologiczna i pozbawiona ekranu, co pozwala oszczędzać energię. Dodatkowo niektóre maszyny mają być wyposażona w panele fotowoltaiczne oraz czujniki sprawdzające jakość powietrza. Appkomaty w pełni są sterowane z pozycji aplikacji mobilnej InPost w smartfonie. Pierwsze tego typu urządzenia pojawiły się już w Krakowie i Warszawie.

Bizblog.pl poleca

Wygodne, szybkie nadawanie i odbieranie przesyłek, bez potrzeby wpisywania na ekranie numeru telefonu oraz kodu przesyłki, a jedynie za pomocą jednego kliknięcia w aplikacji – reklamuje swoje appkomaty InPost.

Rafał Brzoska przekonuje, że nowo zaprojektowany appkomat zapoczątkuje nowy trend i wyznaczy kierunek zmian w procesach logistycznych w e-commerce w najbliższych latach.

Ekologia w paczkach nie od dzisiaj

Ekologiczny skręt InPostu nie może dziwić. Firma już wcześniej, wraz z platformą Modivo, międzynarodowym sklepem online z modą, po okresie testów, wdrożyła produkcyjną wersję zamkniętego obiegu opakowań EkoBox InPost. Chodzi o opakowania wielokrotnego użytku i system wtórnego obiegu opakowań dla e-sklepów.

InPost zapewnia, że udostępni możliwość dołączenia do programu EkoBox, każdemu podmiotowi z branży e-commerce, który chce zadbać o środowisko naturalne i ograniczyć ilość generowanych odpadów. Sam EkoBox jest zrobiony z ekologicznego kartonu w pełni nadającego się do recyklingu. Posiada certyfikat FSC, który świadczy o wykorzystaniu certyfikowanych surowców w procesie produkcji opakowań.