IKEA oferuje nowe funkcje. Zakupy zrobisz po nowemu, a przy kasie spędzisz 60 sekund

IKEA wprowadza nowe rozwiązania technologiczne i ogłosiła, że zakupy stają się teraz wygodniejsze, m.in. dzięki nowej usłudze „Skanuj i Płać”. W sklepach stacjonarnych, Studiach Planowania IKEA, na IKEA.pl lub poprzez Aplikację Mobilną IKEA można wybierać spośród wielu opcji dokonywania zakupów i robić je po swojemu.

Zachowania klientów nieustannie się zmieniają, co można było szczególnie dostrzec na przełomie 2020 i 2021 roku. Badania pokazują, iż Polki i Polacy coraz chętniej dokonują zakupów online w porównaniu z okresem przed pandemią. Taki stan rzeczy stawia branży handlowej szereg wyzwań.

W celu połączenia dwóch różnych rodzajów doświadczeń zakupowych – online i tradycyjnych, IKEA wprowadziła usługę „Skanuj i Płać” dla osób korzystających z Aplikacji Mobilnej IKEA w sklepie.

Klienci mają teraz możliwość samodzielnego skanowania produktów telefonem podczas wkładania ich do koszyka lub torby. Następnie z wygenerowanym kodem QR udają się do kas samoobsługowych, w których czas transakcji wynosi średnio 60 sekund.

Bizblog.pl poleca

Produktów nie trzeba ponownie skanować i przepakowywać. Funkcjonalność usługi skróciła łącznie czas spędzony przy kasie o ponad 50 proc..

Usługa „Skanuj i Płać” to doskonała alternatywa nie tylko dla kas tradycyjnych, ale i samoobsługowych. Czas realizacji płatności z tą funkcją to jedna minuta, co poprawia efektywność transakcji i skraca kolejki do kasy.

Klient nie traci czasu na skanowanie produktów przy kasie oraz przepakowywanie do własnej torby.

Ponadto według naszych danych 95 proc. klientów prawdopodobnie skorzysta z tej opcji podczas następnej wizyty i poleci ją znajomemu. Wersja testowa pojawiła się w maju 2021 w sklepie IKEA w Jankach, a obecnie działa również w Krakowie, Gdańsku, Targówku, Poznaniu i Wrocławiu

– mówi Justyna Nica, liderka ds. spraw wdrażania rozwiązań płatniczych, IKEA Retail w Polsce.

Aplikacja IKEA wciąż rozwijana

Aplikacja Mobilna IKEA to nie tylko inspiracje i pomysły na urządzanie wnętrz, ale przede wszystkim przydatne narzędzia, z których korzysta już prawie 1,5 mln użytkowników. W Polsce około 30 proc. udziału w codziennym wykorzystaniu aplikacji to klienci z województwa mazowieckiego. Na kolejnej pozycji znajduje się Śląsk z ponad 20 proc. udziałem w sesjach i transakcjach.

Pobranie aplikacji z App Store (iOS) lub Google Play (Android) oraz zalogowanie daje dostęp do przewodnika zakupowego, czyli możliwości tworzenia list, lokalizowania produktów w magazynie samoobsługowym lub sprawdzania dostępności artykułów w sklepach.

To także dostęp do Karty IKEA Family z poziomu telefonu oraz opcja dokonywania zakupów online. Od niedawna została wyposażona w funkcję szybkich płatności „Skanuj i Płać” w sklepach stacjonarnych.

Dodatkowe funkcje, pozwalające na przygotowanie się do zakupów i ich realizację, np. za pomocą usługi Skanuj i Płać, usprawniają proces oraz oferują klientom nowe możliwości. Aplikacja jest jednym z naszych kluczowych narzędzi, które w pełni wspierają omnikanałowość i w których widzimy duży potencjał

– podkreśla Jakub Świdziński, p.o. lider ds. Wdrażania Rozwiązań Digital, IKEA Retail w Polsce.

IKEA stawia na cyfrową transformację

Działania związane z transformacją cyfrową, digitalizacją oraz nowymi technologiami są integralną częścią globalnej strategii biznesowej IKEA, mającej na celu tworzenie nowych możliwości i doświadczeń zakupowych dla klientów.

Mowa tutaj o omnikanałowości, czyli daniu klientom opcji wyboru najwygodniejszego dla nich miejsca i sposobu zakupów w odpowiedzi na ich wzrastające oczekiwania.

Transformacja cyfrowa została znacznie przyspieszona wskutek pandemii, a zachodzące w tym obszarze zmiany to kolejny krok na drodze do zbudowania jeszcze bliższych relacji oraz realizacji ambitnych celów firmy w kierunku tego typu sprzedaży.

Na ten moment już 20 proc. klientów IKEA jest klientami omnikanałowymi – korzystającymi z minimum dwóch różnych kanałów sprzedaży.

Rozwiązania w IKEA dostosowane są do potrzeb osób z niepełnosprawnościami tak, by mogły z nich korzystać bez ograniczeń.

Szacuje się, że w Polsce zamieszkuje od 3 do 7 mln osób, które potencjalnie mogą doświadczać wykluczenia cyfrowego. W raporcie Dostępności cyfrowej e-commerce 2022, opublikowanym przez studio user experience Kinaole, serwis IKEA.com/pl z wynikiem 73 proc. zajął 1. miejsce na tle innych, popularnych w Polsce sklepów internetowych.

Informacja o dostępności nowych cyfrowych rozwiązań w IKEA wspierana będzie komunikacją marketingową i korporacyjną oraz działaniami w kanałach społecznościowych marki.