Zatrudniają nie przez CV, a zautomatyzowane testy. Specjalizacja: rekrutacja marketerów i handlowców

Heroify ma pomagać w zatrudnianiu lepszych pracowników i skracać proces rekrutacyjny z kilku tygodni do nawet kilku dni. To platforma z testami, które sprawdzają rzeczywiste umiejętności, a nie znajomość definicji. Dzięki temu rekruterzy mogą podejmować decyzje w oparciu o dane, a nie CV i intuicję.

W ostatnich latach powstało wiele narzędzi do weryfikacji kompetencji programistów. Dziś przygotowanie zadań algorytmicznych i platformy do zdalnego rozwiązywania problemów nie jest najmniejszym wyzwaniem. Trend automatycznego sprawdzania kompetencji powoli rozszerza się jednak na kolejne profesje. Heroify pokazuje, że podobny pomysł można wykorzystać przy zatrudnianiu specjalistów od marketingu i sprzedaży.

Heroify ma pomóc małym startupom, średnim firmom, ale również korporacjom

Stworzenie testu zajmuje 3 minuty. Zaczyna się od systemu, który analizuje ofertę pracy i na jej podstawie sugeruje umiejętności do sprawdzenia. Sam dobiera też pytania, które pozwolą to zrobić najskuteczniej. Te ostatnie przygotowało ponad 30 specjalistów z doświadczeniem z międzynarodowych firm i szybko rosnących startupów.

Bizblog.pl poleca

Testy pozwolą na sprawdzenie kompetencji marketingowych i sprzedażowych przed wysłaniem zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną. Pozwoli to nie tylko skrócić cały proces, ale i oszczędzi rekruterom mnóstwo czasu, poświęcanego na rozmowy z nieodpowiednimi kandydatami.

Firmy nie mogą sobie pozwolić na przypadkowe odsianie świetnych kandydatów lub zatrudnienie nieodpowiedniej osoby. To generuje koszty idące w dziesiątki, a nawet setki tysięcy złotych. Dlatego w ostatnich latach na znaczeniu zyskuje rekrutacja oparta o kompetencje. Badania potwierdzają, że przynosi 2,5-krotnie lepsze efekty niż ta oparta o doświadczenie – mówi Paulina Wardęga, CEO i współtwórczyni Heroify, która przez ostatnie 10 lat budowała zespoły marketingowe, m.in. w PIXERS i Coffeedesk.

To jednak nie koniec. Choć element interakcji z zespołem jest kluczowy, to na wczesnym etapie rekrutacji uprzedzenia czy preferencje rekruterów powinny zostać zupełnie odsiane. Testy zwiększają również szanse kandydatów o dużych umiejętnościach, którzy nie mogą poprzeć ich formalnym wykształceniem lub odpowiednim doświadczeniem

Platformę do rekrutacji wykorzystało już 700 kandydatów

96 proc. z nich oceniło testy pozytywnie. Część z nich przeszła do dalszej części procesu, a najlepsi trafili do startupów takich jak HiPets, inStreamly czy Renderro. Wszystkie je łączy Smok Ventures – fundusz inwestujący w firmy na etapie zalążkowym, który przewodził również najnowszej rundzie inwestycyjnej Heroify. Wspólnie z Movens Capital oraz zagranicznymi aniołami biznesu wyłożył 1,7 mln zł

Pozyskane pieniądze pozwolą na dalszy rozwój platformy, za którą odpowiada Maciej Lotkowski. Ma on na swoim koncie budowę Jobartis, jednego z największych job-boardów w południowej Afryce. Wcześniej pracował też w Jobandtalent – największej na świecie digitalowej agencji pracy tymczasowej, która w grudniu 2021 zyskała status unicorna.

Lotkowski pracuje obecnie nad dodaniem możliwości niezależnego testowania kandydatów i łączenia ich profili z firmami poszukującymi pracowników o danych kompetencjach. Ma to jeszcze bardziej skrócić czas potrzebny na znalezienie optymalnych kandydatów.