HBO ma plan, jak położyć na łopatki Netflixa, Apple’a i Disneya. Poznajcie HBO Max

Wszystko za sprawą nowej platformy streamingowej – HBO Max. Przynętą ma być darmowy dostęp dla dotychczasowych subskrybentów HBO. Na razie nie pojawi się jednak w Polsce. Nam pozostaje HBO Go.

WarnerMedia ogłosiło wprowadzenie HBO Max do swojej oferty już w październiku zeszłego roku. Skorzystać z niej będzie można od wiosny 2020 r. To już trzecia streamingowa propozycja HBO: po HBO Now (dostępne tylko na terytorium USA) i HBO Go.

HBO Max ma mieć najbogatszą bazę filmów i seriali z tej trójki – 10 tys. godzin wszystkiego. Znajdą się w niej materiały z kablówkowego HBO, TNT, TBS, TruTV, CNN, the CW, a także filmy studia Warner Bros., adaptacje komiksów DC, kreskówki z Cartoon Network czy znane z anime Crunchyroll.

Czym więc ma skusić Amerykanów?

W ofercie HBO Maxa mają znaleźć się usunięci wcześniej z Netflixa „Przyjaciele”, brytyjski „The Office”, 11 sezonów „Doktora Who”, „Luther”, „Top Gear”, „Pretty Little Liers”, „Batwoman”, „Bajer z Bel-Air” („The Fresh Prince of Bel-Air”), „Circe”, produkcje Studia Ghibli (na wyłączność),„Hello Sunshine” z Reese Witherspoon czy „Uczciwa kobieta”. Dzieci obejrzą natomiast „Ulicę Sezamkową”, „Adventure Time” i „Zwariowane melodie” („Looney Tunes Cartoons”). Wiele może się jeszcze zmienić, bo wciąż trwają negocjacje.

Trudna konkurencja

Plany wobec HBO Max są bardzo ambitne, co wiąże się z ceną, która ma być najwyższa na rynku – 14,99 dolarów lub więcej (według „The Wall Street Journal”). Ostateczne szczegóły mają się pojawić 29 października.

Dla porównania standardowy pakiet króla branży Netflixa jest tańszy o 2 dolary, a dostęp do platformy Disneya o 8 dolarów.

Będzie o co walczyć, bo wszystkie serwisy HBO razem wzięte mają o 10 mln subskrybentów mniej niż Netflix (150 mln). Za nimi jest Amazon Prime z wynikiem 100 mln, a dalej Hulu z 8 mln subskrypcji, czyli tyle samo co HBO Now.

Od 2021 r. HBO Max ma mieć reklamy, które obniżą koszt dostępu. Gdy dzięki temu pojawi się więcej klientów, a wtedy wprowadzone zostaną programy na żywo.

Istotną dla Amerykanów cechą tego serwisu ma być jego niezależność od telewizji. HBO Go wymaga w USA wykupionego dostępu do HBO w kablówce. Jego baza zajmuje jedynie 1000 godzin materiału filmowego.

Warto wspomnieć, że największe na świecie przedsiębiorstwo telekomunikacyjne AT&T jest od 2018 r. właścicielem WarnerMedia, kierowanego przez Johna Stankeya. W skład potężnego koncernu wchodzi Warner Bros., HBO, Turner Broadcasting i CNN.