Największy hit kwarantanny? Nie, nie maseczki ani płyny dezynfekujące. Gry wideo

Podczas czterech miesięcy lockdownu branża gamingowa odnotowała spory wzrost zainteresowania. Poświęcaliśmy więcej czasu na cyfrową rozrywkę i wydawaliśmy na nią więcej pieniędzy. Wśród najchętniej ogrywanych tytułów znalazły się klasycznie strzelanki i modne MOBA, ale oprócz nich znalazło się nowe Animal Crossing, które w środowisku graczy zrobiło prawdziwą furorę

Po amerykańskim lockdownie RENT Cafe przeprowadziło badanie, w którym 4,7 tys. ludzi w różnym przedziale wiekowym udowodniło, że w czasie kwarantanny branża gamingowa dużo zyskała. Zarówno „League of Legends”, „Call of Duty”, jak i „Animal Crossing” zapewniły swoim fanom godziny zabawy i napełniły portfele ich twórcom.

Gdy starcza czasu na gry

W każdej grupie wiekowej czas poświęcony na granie w gry wydłużył się w czasie kwarantanny o minimum 2 godziny. Zasadniczo spędzili 60 proc. więcej czasu na grze od połowy marca do maja niż przedtem.

Czas poświęcony grom w czasie kwarantanny
Źródło: RENT Cafe

Respondenci wieku od 41 do 55 lat zajęli się jednoosobowymi grami hazardowymi, głównie kasynami online.

Bizblog.pl poleca

Trzydziesto- i czterdziestolatkowie z kolei zanurzali się w „Candy Crush”.

Młodsi wybrali​ wojenne strzelanki FPS, gatunek MOBA oraz symulacje, czyli „Animal Crossing” oraz „ The Sims”.

Najchętniej ogrywane tytuły wg. RENT Cafe
Źródło: RENT Cafe

Zdaniem serwisu Watch Mojo w pierwszej piątce znalazły się nieco inne, lecz wciąż zbliżone tytuły:

5. „League of Legends” i „Dota 2” – popularne, gry MOBA

4. „Destiny 2” – strzelanka FPS

3. „Counter-Strike: Global Offensive„ FPS

2. „Final Fantasy VII Remake” RPG

1. „Animal Crossing: New Horizons” – największy hit ostatnich miesięcy. Symulacja, która polega na budowie rozbudowie własnej wyspy.

Inwestycje w rozrywkę

Zaledwie 28 proc. badanych na przełomie marca i maja nie przeznaczyło ani grosza na żadną zachciankę z kategorii gier. Kupowano nie tylko gry wideo (32 proc.), ale również akcesoria i sprzęt (11 proc.) lub rozszerzenia (15 proc.).

Najniższe grupy wiekowe (18-30 lat) najczęściej kupowali na gry (aż ok. 80 proc. z nich) w przeciwieństwie do respondentów powyżej 56. roku życia, spośród których jedynie 32 proc. zdecydowało się na jakiekolwiek wydatki związane z grami.

Inwestycje w gry podczas kwarantanny
Źródło: RENT Cafe

Ogólnie sprzedaż gier zwiększyła się o 73 proc. w porównaniu z kwietniem ubiegłego roku. Wzrosła także sprzedaż sprzętu gamingowego i to o ponad 160 proc..

Prawdopodobnie jest to związane z popularnością „Animal Crossing” i chęci wielu użytkowników do przełączenia się na konsole marki Nintendo. Ponadto wiele osób postanowiło zupgradować komputery – w końcu wiele osób pierwszy raz w swoim życiu poczuło chęć skorzystania z PC w sposób inny niż dotychczas.