Przychodzi klient do sklepu, a tam e-kiosk. Takich zakupów jak w CCC nigdzie nie zrobisz
Grupa CCC wyposażyła 750 swoich salonów w cyfrowe e-kioski, które umożliwiają klientom odwiedzającym fizyczne placówki dobrać się do oferty online. Wdrożenie rozwiązania Nanovo objęło Polskę, Czechy, Słowację, Węgry i Rumunię.
Grupa CCC najpierw prowadziła testy w 200 sklepach, teraz rozszerza dostępność e-kiosków na 750 salonów stacjonarnych w Europie Środkowej. Z tego wynika, że klientom sieci nowinka przypadła do gustu.
CCCs przekonuje, że e-kioski to wygodne rozwiązanie, które pozwala na tablecie z aplikacją sprawdzić dostępność towaru w poszukiwanym rozmiarze i wyszukać produkty z rozbudowanej oferty internetowej.
Wybrane obuwie czy akcesoria znajdujące się na stanie salonu, można od razu przymierzyć. Natomiast jeśli dany produkt jest niedostępny stacjonarnie lub wyzwaniem jest znalezienie odpowiedniego rozmiaru, kupujący może w łatwy sposób zamówić go na tablecie z dostawą do domu – opisuje CCC.
Jakub Grzelak, dyrektor zarządzający ds. retailu w CCC, podkreśla, że grupa stawia konsekwentnie na omnichannel.
Chcemy być dostępni wszędzie tam, gdzie jest nasz klient, i gdzie lubi robić zakupy – wskazuje.
Jak podkreśla, online i offline coraz bardziej się przenikają, a konsumenci coraz bardziej doceniają różnorodność oferty dostępnej w internecie.
W tym samym czasie chcą mieć możliwość obejrzenia i przymierzenia produktu przed zakupem. E-kioski w sklepach stacjonarnych to właśnie to rozwiązanie, które łączy świat wirtualny i rzeczywisty – przekonuje szef retailu w CCC.
E-kioski dla CCC wyprodukowała firma Nanovo. Marcin Płatek, COO Nanovo, podkreśla, że rozwój e-commerce oznacza wejście na rynek ogromnej liczby nowych klientów, którzy przez ostatni rok nauczyli się korzystać ze sklepów online.
Nie chcą oni jednak ograniczać się do jednego kanału zakupu. Co więcej, jak pokazuje CCC, fizyczne formaty wciąż mogą akcelerować sprzedaż i oferować benefity. Rozwiązania takie jak e-kioski, działające na styku online i offline, aktywują nowy rodzaj doświadczeń konsumenckich, wspierając równocześnie logistykę, edukację oraz sprzedaż w sklepie – przekonuje szef operacyjny Nanovo.
Klienci CCC chcą nowych rozwiązań
Innym przykładem łączenia online'u i offline'u w CCC jest wprowadzona ponad pół roku temu i bardzo obecna obecnie usługa CCC Express, która pozwala na dostarczenie ze sklepu do klienta zamówionych produktów nawet w 90 minut. Usługa jest obecnie dostępna w 37 miastach.
CCC zauważa, że zmiany na rynku, do których doszło w ostatnich miesiącach, sprzyjają inwestycjom w cyfrowe rozwiązania. Ba, coraz częściej są one oczekiwane przez klientów.
Odpowiadając na te zmiany i potrzeby, Grupa CCC, zgodnie z przyjętą strategią GO.22, sukcesywnie łączy tradycyjne rozwiązania z innowacjami – czytamy w komunikacie przesłanym do Bizblog.pl.