Polacy zamierzają ostro zaszaleć. Oto najmodniejsze kierunki wakacyjne w 2021 roku

Polacy mają dość siedzenia w domu i coraz częściej szukają okazji, by wyrwać się na urlop za granicę. Google przeanalizował najchętniej wybierane przez nas kierunki wakacyjne.

Jakie kierunki zagraniczne cieszą się wśród Polaków największym zainteresowaniem? Z danych opublikowanych właśnie przez Google’a wynika, że czołówka wygląda następująco:

  1. Włochy,
  2. Chorwacja,
  3. Grecja,
  4. Hiszpania,
  5. Turcja,
  6. Egipt
  7. Dominikana…
  8. Malediwy…

Co ciekawe, przedostatni z kierunków zaliczył największy wzrost popularności. Zarówno w 2019 r., jak i 2020 r. Dominikana plasowała się dopiero w trzeciej dziesiątce.

Wynika to prawdopodobnie z faktu, że kraj ten nie wprowadził obowiązkowej kwarantanny dla turystów po przyjeździe oraz konieczności okazania negatywnego testu na COVID-19

– sugeruje Google w analizie.

Loty do Chorwacji znowu w czołówce

Ułatwienia w podróżach zagranicznych sprawiły, że Polacy szukają w Google połączeń lotniczych do różnych krajów. W 2021 roku czołówka zestawienia urlopowych destynacji jest podobna do tej z lat ubiegłych: Hiszpania, Włochy, Grecja oraz Chorwacja. W ostatnich tygodniach popularność zyskały takie hasła jak „loty do Chorwacji”, „Madera loty” oraz „Malta loty”, a także loty do Albanii i loty do USA.

Bizblog.pl poleca

Jacek Bisiński, Travel Consultant w Google, wskazuje, że hasła dotyczące lotów są najczęściej bardziej szczegółowe, gdy dotyczą dwóch krajów: Hiszpanii I Włoch.

Szukamy biletów do konkretnych miast i regionów w tych krajach. Zauważyliśmy wzrost zainteresowania lotami na Teneryfę, do Barcelony czy na Majorkę, zaś wśród włoskich miejscowości Polaków interesowały loty do Rzymu, na Sardynię lub Sycylię

– tłumaczy.

Mniej konkretni jesteśmy jeśli chodzi o mniej znane kierunki. Albania znacząco wzrosła w wynikach wyszukiwań, ale były to wyszukiwania ogólne, typu: lot do Albanii.

Do łask wróciły popularne kurorty, Energylandia i zoo we Wrocławiu

Jeśli chodzi o pobyt w kraju, to Google wskazuje, że w 2020 r. Polacy planowali wypoczynek w miejscach położonych blisko natury, takich jak parki narodowe i góry, największą popularnością cieszyły się takie hasła jak: Tatrzański Park Narodowy, Puszcza Białowieska, Poleski Park Narodowy, Pustynia Błędowska, Turbacz. W tym roku wyszukujemy je rzadziej, przedkładając nad pobyt na łonie natury, konkretne atrakcje typu Energylandia, zoo we Wrocławiu czy zamek Czocha i znane kurorty wakacyjne: Karpacz, Krynica Zdrój, Szklarska Poręba, Kołobrzeg, Międzyzdroje.

Google wskazuje, że szukając wakacyjnych pomysłów i kierunków w internecie, Polacy stawiają coraz częściej na miejsca noclegowe, które są oryginalne i nietypowe (popularne frazy: na uboczu, glamping, agroturystyka). Może to być duża szansa na zdobycie nowych klientów przez małe i średnie przedsiębiorstwa: gospodarstwa agroturystyczne, domy wakacyjne, kempingi, restauracje.

Najpierw firmy te muszą jednak dać się odnaleźć klientom w internecie. Pomóc im w tym może całkowicie bezpłatny program Google Firmy Jutra, dzięki któremu mikro-, mali i średni przedsiębiorcy mogą rozwinąć swój biznes w internecie oraz przy pomocy prostych narzędzi dotrzeć do nowych turystów, którzy miejsc noclegowych szukają właśnie online. Od startu programu w listopadzie 2020 roku Google pomógł już w rozwoju 5500 firmom

– podpowiada gigant.

Wakacje 2021: chcemy wyrwać się z kraju

W maju 2021 roku liczba wyszukiwań związanych z podróżami w polskiej wersji Google w porównaniu z kwietniem wzrosła o 32 proc.

69 proc. dotyczyło lokalizacji w Polsce, a kierunków zagranicznych 31 proc. Liczby te bliskie są danym sprzed pandemii: w maju 2019 roku zapytania o miejsca w Polsce stanowiły 60 proc. wszystkich wyszukiwań.

Ze względu na obostrzenia w podróżach zagranicznych, zupełnie odwrotny trend obserwowaliśmy w 2020 roku: wtedy aż 84 proc. zapytań związanych z podróżami w polskiej wersji Google dotyczyło polskich lokalizacji, a tylko 16 proc. zagranicznych

– podała firma.

Fot. Phuket@photographer.net/Flickr.com/CC BY 2.0