Kolejny polski producent gier chce być jak CD Projekt. Gaming Factory wchodzi na GPW

Mamy drugi debiut na warszawskiej giełdzie w tym roku. Zainteresowanie jest tak duże, że kurs akcji Gaming Factory wciąż się nie otworzył.

Cena ustalona podczas oferty publicznej wynosiła 15,5 zł, podczas gdy we czwartek przed południem kurs teoretycznego otwarcia przebił granicę 40 zł. O 10 rano wynosił 46 zł, choć później nieco spadał.

Bizblog.pl poleca

Inwestorzy wyglądają debiutów

Obecny rok nie rozpieszcza warszawskich inwestorów. Na IPO na głównym parkiecie zdecydował się wcześniej tylko Games Operators, czyli spółka gamingowa z Grupy PlayWay. W jej przypadku zainteresowanie również było ogromne, więc kurs otworzył się z opóźnieniem. TKO przekroczył nawet chwilowo 200 proc., aby później spaść w okolice 100 proc.

Dla porównania tylko w pierwszej połowie zeszłego roku na GPW przywitaliśmy BoomBit, XTPL i DataWalk, a na NewConnect m.in CDA.

Gaming Factory to 440. spółka na GPW

Do obrotu trafią wszystkie serie akcji spółki oraz prawa do akcji serii E. Właśnie ta seria była przedmiotem pierwszej oferty publicznej, w której spółka pozyskała bagatela 17 mln zł.

Około 70 proc. wpływów z emisji przeznaczymy na produkcję gier, pozostałe środki na marketing i działania związane z ich wydawaniem. Koncentracja na produkcji własnych projektów jest jednym z naszych głównych założeń.

– komentował Mateusz Adamkiewicz, prezes zarządu Gaming Factory.

Sumaryczna wartość oferty publicznej wynosi jednak 21,3 mln zł. Akcjonariusze postanowili bowiem wprowadzić do obrotu dodatkowe akcje za 4,3 mln zł.

20 tytułów w produkcji – połowa z nich trafi na rynek jeszcze w tym roku

Adamkiewicz szacuje, że koszty produkcji jednego tytułu zawierają się w przedziale od 100 do 500 tys. zł. Spółka chce również inwestować w droższe tytuły, których sumaryczny koszt przekroczyć może 1 mln zł.

Do najbardziej oczekiwanych gier studia należą m.in Bakery Simulator, Farming Life i Castle Flipper – symulatory, tycoony, gry akcji czy horrory – głównie na PC. Developer planuje jednak rozszerzenie portfolio o tytuły z PlayStation Store, Microsoft Store, GOG i na VR.

W 2019 roku Gaming Factory odnotował 10 mln zł przychodów, przy zysku netto na poziomie 4,7 mln zł. Przychody ze sprzedaży stanowiły jednak zaledwie 1,2 mln zł. Dało to zysk wynoszący 121 tys. zł. Rok wcześniej spółka straciła blisko 1 mln zł.