Fryzjerzy zostali bez pracy. Booksy pokazuje, jak ich wesprzeć

Booksy, aplikacja służąca do umawiania wizyt, startuje w funkcją wspierania zamkniętych salonów usługowych. Chce pomagać w trudnych czasach.

Jesteśmy u progu największego kryzysu, z którym musiała mierzyć się nasza ojczyzna od kilku dekad. Pandemia wirusa SARS-CoV-2 dotknie wiele branż, ale jedną z pierwszych już teraz jest branża usługowa. Fryzjerzy, barberzy, kosmetyczki – wszyscy oni bazują na kontaktach z klientem, a tych w ostatnich dniach powinniśmy unikać.

W Polsce mamy około 100 tys. salonów.

Booksy podaje, że 90 proc. z nich zawiesiło działalność. Oznacza to, że bez przychodów zostało około 300 tys. ludzi związanych z dbaniem o nasz wygląd. Booksy chce im pomóc.

Dołącz do akcji i prześlij trochę wsparcia! 💗Każdy z nas ma swojego ulubionego fryzjera, kosmetyczkę lub barbera,…

Opublikowany przez Booksy Czwartek, 19 marca 2020

W aplikacji debiutuje bowiem zupełnie nowa funkcja. Teraz można za jej pomocą przesyłać symboliczne wsparcie.

Fryzjer czy stylistka paznokci nie może zostać w domu i pracować zdalnie. Czytam komentarze osób z branży i odnoszę wrażenie, że wszyscy o nich zapomnieli. Jestem przekonany, że stali klienci zrozumieją tę trudną sytuację i udzielą nawet symbolicznego wsparcia, a styliści docenią to i będą pamiętać

– komentuje sytuację Stefan Batory, CEO Booksy.

Ze wsparcia mogą skorzystać wszystkie salony.

Booksy w zwyczajnych czasach pozwala ma rezerwacje wizyty w salonie urody. Teraz, kiedy salony się zamykają, sama aplikacja również może znaleźć się w tarapatach. Dlatego w jej interesie leży, aby salony otworzyły się jak najszybciej po zmniejszeniu ryzyka zarażenia się wirusem.

Usługodawcy mogą się zarejestrować w aplikacji za darmo i przez 30 dni korzystać z niej bez opłat. W tym czasie mogą cieszyć się wsparciem od swoich klientów. Booksy jest w tej sferze jedynie pośrednikiem i nie pobiera dla siebie prowizji. Tę odprowadza jednak na poczet partnera, realizującego transakcję.

Nad czym pracuje Booksy?

Przedstawiciele aplikacji wspominają o voucherach, pozwalających dziś zapłacić za usługę, którą klienci wykorzystają w przyszłości. To powinno dać im niezbędną płynność finansową na przeczekanie niesprzyjających okoliczności. Ze strony akcji można się również skontaktować z prawnikiem, który doradzi jak prowadzić firmę na zakręcie.