A ty gdzie robisz zakupy? Oto najpopularniejsze w Polsce sklepy internetowe

Wydatki Polaków w sklepach internetowych rosną najszybciej w Europie. Ponad połowa wydaje w sieci ponad 300 zł miesięcznie, a już 8,2 proc. ponad 1000 zł miesięcznie – wynika z raportu „Zakupy online w Polsce 2020” firmy ExpertSender.

Co ciekawie – o zakupach w internecie częściej rozprawiają w Polsce mężczyźni (60 proc.), a najpopularniejsze hasztagi to „moda” i „shopping”. Nie wyciągajcie pochopnych wniosków, nie oznacza to wcale, że to panowie oznaczają w ten sposób swoje wpisy najbardziej lubią robić zakupy w Zalando i Domodi…

Z analizy dokonanej za pomocą aplikacji SentiOne Listen wynika, że w ostatnich 12 miesiącach hasło „zakupy online” osiągnęło zasięgi na poziomie 517 mln wyświetleń, z czego 480 mln pochodziło z portali internetowych, blogów i forów, a 37 mln z postów i dyskusji na portalach społecznościowych (Facebook – 28 mln, Twitter – 9 mln).

Bizblog.pl poleca

Najbardziej lubimy Vinted i Allegro

Z tego, co piszą w internecie, Polacy najbardziej lubią zakupy w sklepach typu marketplace, czyli na internetowych targowiskach, gdzie produkty oferuje wielu dostawców. Najczęściej w 2020 r. pisaliśmy o Vinted, czyli secondhandzie, w którym każdy może wystawić ubrania i akcesoria (1,6 mln wzmianek). Na drugim miejscu znalazło się Allegro (ponad 1,2 mln wzmianek). Na trzecim miejscu znalazł się Amazon (451 tys.). Dalej plasują się OLX (384,5 tys.) i AliExpress (304,5 tys.).

Co ciekawe, zupełnie inaczej to wygląda, jeśli spojrzymy na zasięg, czyli poziom dotarcia tych wzmianek – wtedy na pierwszym miejscu znajduje się Allegro, z zasięgiem niemal 2 179 mln odbiorców. Drugi jest Amazon (924 mln), następnie OLX (758 mln), AliExpress (623 mln) i dopiero na piątym miejscu Vinted (256 mln)

– wskazał SentiOne.

Polacy ubrania kupują w Zalando

Wśród sklepów sprzedających różne marki pierwsze miejsce zajmuje Zalando (119 tys. wzmianek i 305 mln zasięgu), a na drugim Domodi (108 mln wzmianek i 85 mln zasięgu), na trzecim Eobuwie (53,6 tys. wzmianek i 67 mln zasięgu). Kolejne miejsca zajmują Allani (45,3 tys. wzmianek i 46 mln zasięgu) oraz Answear (18,7 tys. wzmianek i 28 mln zasięgu).

Wśród sklepów multibrandowych działających online i stacjonarnie dominują oferujące elektronikę i AGD. Największą popularnością cieszy się RTV EURO AGD (584 tys. wzmianek i 678 mln zasięgu). Pod względem liczby wzmianek drugie miejsce zajmuje x-kom (441,5 tys.), a na trzecim – Media Expert (354,4 tys.) Pod względem zasięgu Media Expert zajmuje wyższą pozycję – 334 mln. X-kom ma zasięg na poziomie 311 mln.

Wśród marek D2C (direct-to-customer, sprzedających z pominięciem pośredników) najpopularniejsza jest Ikea (453,5 tys. wzmianek i 808 mln zasięgu), drugie miejsce zajmuje Zara (260 tys. wzmianek i 515 mln zasięgu), a trzecie H&M (106,3 tys. wzmianek i zasięg na poziomie 222 mln). Dwa kolejne miejsca zajmują drogerie Rossmann i SuperPharm. Rossmann jest częściej wymieniany przez Internautów (34,3 tys. wzmianek w stosunku do 30,8 tys.), natomiast wzmianki o SuperPharm mają większy zasięg (53 mln w stosunku do 33 mln).