Polska firma znalazła sposób, by zachęcić klientów do otwierania maili

Szopex, polska spółka zajmująca się sprzedażą butów, pochwaliła się właśnie efektami wprowadzenia spersonalizowanej komunikacji z klientami. Sprzedaż w należących do niej sklepach wzrosła nawet 12-krotnie.

Biorąc pod uwagę liczbę ofert handlowych, jakie spływają na nasze skrzynki mailowe każdego dnia, wyróżnienie się spośród konkurencji staje się dla sklepów internetowych sprawą życia i śmierci. E-commerce radzi sobie z tym na różne sposoby. Niektórzy stosują efektowne nagłówki, inni starają się dopasowywać treść komunikatów do potrzeb swoich odbiorców.

Bizblog.pl poleca

Klienci chętniej otwierają maile

Wyniki takiej personalizacji zbadał Szopex. Spółka posiada w portfolio takie sklepy jak Sklep Koszykarza, Sklep Biegacza czy Worldbox. W wyniku współpracy z ExpertSender polska firma zaczęła wysłać do klientów maile, które dzięki wykorzystaniu dynamicznych treści i segmentacji odbiorców, pozwoliły na dostosowywanie przekazu do potrzeb klientów.

Efekty? Przede wszystkim mocno poprawiło się dotarcie do odbiorców. ExpertSender podaje, że od 2017 r. liczba otwartych maili wzrosła 4-krotnie w przypadku Worldbox i Sklepu Koszykarza oraz 6-krotnie, gdy mówimy o Sklepie Biegacza.

Dwunastokrotny wzrost sprzedaży

Te rezultaty przełożyły się również na twarde wyniki finansowe. Udział sprzedaży z wiadomości automatycznych w całości sprzedaży z mailingu na wszystkich tych platformach był w 2019 r. wyższy o ok. 115 proc w porównaniu z 2017 rokiem. W przypadku Worldbox i Sklepu Koszykarza wzrost był dziesięciokrotny, Sklepu Biegacza urósł natomiast aż dwunastokrotnie.

Personalizacja w dzisiejszych czasach jest niezwykle ważna. Pozwala nie tylko zaproponować odpowiednią ofertę, której klient potrzebuje, ale też umożliwia przedstawienie tej propozycji w ulubionym kanale komunikacji klienta. Niezależnie czy to jest e-mail, SMS, notyfikacja z aplikacji, strony internetowej lub media społecznościowe. To na pewno wpływa na pozytywne odczucia i przywiązanie do e-sklepu

– dodaje Krzysztof Jarecki, CEO ExpertSender.