ExpertSender rośnie. Polska firma marketingowa otwiera punkty w kolejnych krajach Europy

Europa na celowniku polskiego rozwiązania dla e-commerce. Polska firma ExpertSender specjalizująca się w działalności marketingowej dla e-handlu otwiera sieć franczyzową w kolejnych europejskich krajach

Polska platforma umożliwiająca zautomatyzowane działania marketingowe dla sektora e-commerce w najbliższym czasie planuje otwarcie nowych placówek na terenie Rumunii, Francji, Hiszpanii, Włoszech i Czech, a także niektórych krajach bałkańskich w formule modelu franczyzowego lub sieci partnerskiej.

Ruszamy w świat

Partnerzy otrzymają wsparcie w zakresie otwarcia i prowadzenia oddziału, w tym wiedzę techniczną, a także handlową, administracyjną, organizacyjną czy finansową. Firma wyszkoli też nowych pracowników, by ci jak najlepiej znali możliwości platformy i byli w stanie doradzić swoim przyszłym klientom. Dzięki temu marki będą mogły w pełni wykorzystać potencjał polskiego narzędzia.

Źródło: materiały prasowe

Decyzja o rozszerzeniu działalności na wybrane kraje związana jest z dynamicznym rozwojem branży mar-tech. Dodatkowo wielu aktualnych klientów ExpertSender działa właśnie w tych krajach, przez co firma postanowiła też wesprzeć ich lokalnie.

W Polsce od kilku lat można zaobserwować silny rozrost systemów franczyzowych lub sieci partnerskich, jednak dość rzadko polskie firmy rozwijają je granicą, tak jak robimy to my

– mówi Krzysztof Jarecki, prezes ExpertSender

„Zależy nam, żeby z platformy ExpertSender mogło skorzystać jak najwięcej marek na całym świecie, a także, aby miały wsparcie na każdym etapie korzystania z oferowanego przez nas rozwiązania. Dlatego chcemy zadbać, żeby franczyzobiorcy byli ekspertami, którzy doskonale znają rynek  e-commerce i będą w stanie w pełni wykorzystać potencjał naszego narzędzia” – dodaje.

W Europie obecnie jest potencjał 500 mln klientów, którzy robią zakupy online. Czechy i Rumunia, są najszybciej, o około 30 proc. r/r, rozwijającymi się rynkami w Europie. Choć kraje bałkańskie czy Polska także mają duży, około 18-proc., potencjał wzrostu.

Regionami, gdzie wzrost rok do roku nie jest tak duży, są Europa Zachodnia oraz Południowa. Wynika to, z faktu, że w krajach takich jak Hiszpania, Włochy czy Francja e-handel już teraz osiągnął imponujące rozmiary. W ostatnim z wymienionych państw w 2019 przychody z tego typu działalności wyniosły blisko 48 mld dol.

Wybór franczyzy to coraz popularniejsza forma działania. Własny biznes obarczony jest większym ryzykiem niż korzystanie ze sprawdzonego rozwiązania. To też dużo bardziej przewidywalne warunki działalności

– wskazuje ExpertSender w komunikacie prasowym.

Firma z perspektywami

ExpertSender to polskie przedsiębiorstwo, które dostarcza zautomatyzowane rozwiązanie marketingowe, umożliwiające działanie w wielu kanałach takich jak: e-mail, SMS, powiadomienia typu push w aplikacjach mobilnych, czy powiadomienia typu pop-up oraz push na stronach internetowych, chatboty oraz media społecznościowe.

Firma zaczęła działać ponad 12 lat temu na rynku amerykańskim. Dopiero po kilku latach i zdobyciu silnej pozycji w branży nowych technologii dla marketingu (mar-tech) zarząd zdecydował się na ekspansję do innych krajów. W pierwszej kolejności przyszedł czas na Polskę, a także: Rosję, Chiny, Brazylię, Francję i Hiszpanię.

Rosja była dla nas kluczowym krajem, gdzie zauważyliśmy potencjał rozwoju. Dziś mamy tam duży udział w rynku e-mailingu i jesteśmy drugim najczęściej używanym dostawcą platformy do wysyłki maili.

– podkreśla Krzysztof Jarecki.

Dziś firma obsługuje ponad tysiąc marek na całym świecie, a w 2019 roku przychód ze sprzedaży przyniósł 15.2 mln zł.