Stworzył eobuwie, a teraz wyłożył okrągłą sumkę na nowy przyszłościowy startup

Marcin Grzymkowski zainwestował w Ergonode, narzędzie do zarządzania tym, co widzą kupujący na Allegro czy Amazonie. Startup pozyskał właśnie 5 mln zł na rozwój.

Prezentacja asortymentu w świecie online to dla sprzedawców by albo nie być. Zwłaszcza jeśli sklepy sprzedają swoje towary na różnych platformach. Stają wówczas przed wyzwaniem, związanym z przygotowaniem atrakcyjnej strony produktowej. Nie tworzą jej jednak oddzielnie dla każdej witryny. Zamiast tego wykorzystują oprogramowania typu PIM (product information management), które sprawia, że zarządzający produktami mogą zapanować nad całym swoim portfolio.

Optymalny PIM usprawnia pracę, minimalizuje koszty, poprawia user experience, odsetek konwersji oraz lojalność klientów

– wyjaśnia Marcin Grzymkowski.

Inwestor podkreśla, że wzrost popularności e-commerce podnosi poprzeczkę zespołom zarządzającym sprzedażą.

Zarządzaj e-sklepem z Ergonode, także na Allegro, Zalando i Amazonie

Ergonode zbiera w jednym panelu wszystkie zdjęcia, materiały wideo i opisy produktów w dowolnej wersji językowej.

Bizblog.pl poleca

Polskie narzędzie działa w chmurze, co pozwala właścicielom sklepów na szybkie wdrożenie. Później z systemu mogą korzystać pracownicy o dowolnym doświadczeniu, gdyż Ergonode oparte jest na technice drag-and-drop.

Z Ergonode korzystają dziś m.in. szwedzki koncern, produkujący karmy premium dla zwierząt domowych, holenderski producent szklanych opakowań, amerykański sklep z luksusowymi zegarkami takich marek jak Rolex czy Omega, czy polski producent odzieży reklamowej. Teraz startup zyskał jednak sprzymierzeńca innego kalibru.

Grzymkowski inwestuje w Ergonode

Marcin Grzymkowski to jeden z najbardziej znanych, polskich przedsiębiorców ery internetowej. W młodym wieku przejął od rodziców sklepik z obuwiem, który przekształcił w internetowego potentata. Mowa tu o założonym w 2006 roku eobuwiu, zajmującym się online’ową sprzedażą obuwia, torebek i akcesoriów. W 2015 roku udało mu się sprzedać firmę CCC, a następnie przyciągnąć 500-milionową inwestycję japońskiego Softbanku.

Dziś Grzymkowski sam inwestuje w obiecujące biznesy. Przedsiębiorca objął ponad 30 proc. udziałów w Ergonode, a spółka uzyskała dokapitalizowanie sięgające ponad 5 mln zł.

Marcin, jako inwestor, dostrzegł szybko to, co szeroko doceniają nasi klienci: łatwość szybkiego wdrożenia naszego rozwiązania, możliwość obsługi zarówno ogromnych, jak i startujących platform ecommerce, wydajność i stabilność naszego

komentuje Marcin Piwowarczyk, współzałożyciel i prezes Ergonode.

Teraz Ergonode ma się skupiać na pozyskiwaniu nowych klientów i dopracowywaniu produktu. Mają się w nim pojawić m.in. elementy sztucznej inteligencji do tworzenia wielojęzycznych wersji opisów czy dynamicznego budowania relacji między produktami w e-sklepach.