REKLAMA
  1. bizblog
  2. Zakupy

Dropshipping zrobi z ciebie rekina e-biznesu. Będziesz wymiatał w ekologii i erotyce

Decydując się na otwarcie sklepu w internecie, często zbyt nisko oceniamy swoje możliwości i przez to ograniczamy skalę działania. Bo towaru i kontrahentów mało, a o magazynie co najwyżej można pomarzyć. Podpowiadamy: a od czego dropshipping?

24.07.2020
12:28
Dropshipping-w-e-handlu-uczy-mBank
REKLAMA

Dropshipping to sprytny trik, stosowany przez wiele sklepów, który pozwala handlować wieloma towarami bez konieczności składowania ich w magazynie. Ba, nawet bez magazynu. Czary? Nie do końca.

REKLAMA

Dropshipping to model logistyczny i techniczny

– wyjaśnia w rozmowie z eMarketing.pl Maciej Cebertowicz ze Sky-Shop.pl.

Polega na tym, że gdy klient kupuje towar, prowadzący sklep przekazuje jego zamówienie hurtowni, producentowi bądź importerowi. W zależności od tego, kto przejął zlecenie, ten je realizuje i odpowiada za dostawę.

Siedzisz w domu i robisz marketing

Zdaniem Karoliny Bartnik-Kury z Shoper.pl zmniejszenie kosztów działalności to niejedyny znaczący argument dla adepta dropshippingu.

Po pierwsze taki model sprzedaży można realizować z dowolnego miejsca, wystarczy dostęp do internetu. Po drugie dropshipping pozwala dopracować ofertę pod względem opłacalności sprzedaży, czyli oferować te produkty, na które jest największe zapotrzebowanie

– mówi Bizblog.pl.

W podobnym tonie o zaletach dropshippingu opowiada Maciej Cebertowicz, który przekonuje, że plusem takiego rozwiązania jest brak konieczności posiadania jakiegokolwiek towaru, a e-handel można prowadzić z domu, skupiając się wyłącznie na marketingu.

Żniwa przed świętami? Dropshipperom będzie trudniej

Jak każdy kij, dropshipping też ma dwa końce i swoje wady. W szczytach sezonu, głównie przed czarnymi piątkami i gorączką przedświąteczną, w niektórych branżach we wrześniu już nie ma czym handlować, bo nie ma towaru. 

I ciężko nim dysponować, kiedy zdamy sobie sprawę, że w ogóle nie możemy nic sprzedawać

– wskazuje Maciej Cebertowicz.

Z tego też powodu dropshipping najlepiej sprawdza się w branżach, w których przez cały rok sprzedaż kształtuje się na podobnym poziomie bez gwałtownych skoków i spadków zamówień.

Oliwia Tomalik, Marketing Manager z Shoper.pl zwraca jeszcze uwagę na to, że dropshipping komplikuje obsługę zwrotu towarów i warto tę kwestię z góry ustalić z dostawcami. I kolejna kwestia: jeśli większość sklepów ma podpisane kontrakty z hurtowniami dropshippingowymi, to jak wyróżnić się w ich gronie?

Dlatego niezwykle istotne jest, aby zadbać o unikalne opisy i zdjęcia produktów

– podpowiada Oliwia Tomalik.

Dropshipping dobry na urozmaicenie oferty

W przypadku sklepu stacjonarnego, sprzedającego najdroższe produkty za ok. 100 zł wprowadzenie nowego asortymentu za 2 tys. zł jest obarczone dużym ryzykiem. Przyzwyczajeni do niższych cen klienci na droższe artykuły rzucą okiem, ale do portfela raczej nie sięgną. Sprzedawca zostanie z drogim towarem w magazynie i stratami w księgach. 

W przypadku e-handlu i dropshippingu jest inaczej. Śmiało można podjąć ryzyko i włączyć nawet najdroższy asortyment zaproponowany przez hurtownię. W przypadku jego sprzedaży wystarczy tylko poinformować dostawcę, który zrealizuje wysyłkę do klienta. Jeśli nie znajdą się chętni, to nikt nie poniesie żadnych, dodatkowych kosztów i nikt nie straci.

Liczy się utrzymanie ciągłej sprzedaży. Sklepy koncentrują się wokół towarów najbardziej rentownych, a cała reszta sprzedawana jest w modelu dropshipping

– przekonuje Maciej Cebertowicz.

Od czego zacząć?

Dropshipping jest najlepszym rozwiązaniem dla małych sklepów internetowych, a także stawiających pierwsze kroki w e-commerce, którzy nie chcą na starcie zamrażać środków na magazynowany towar. Integrację e-sklepu z hurtownią można przeprowadzić samodzielnie lub skorzystać z narzędzi dostarczanych przez platformy wdrożeniowe. Potencjalnych dostawców najlepiej szukać w internecie, w grupach dyskusyjnych i na forach. Ofertę produktową można dowolnie rozwijać przez współpracę z kolejnymi hurtowniami.

Warto zwrócić uwagę na warunki, jakie oferuje hurtownia. Czy w grę wchodzi dodatkowa opłata abonamentowa? Czy obsługuje zwroty? Jak szybką nadają paczkę po zamówieniu? Są to kwestie, które mogą zaważyć na tym, czy twój sklep odniesie sukces

– podpowiada Tomasz Cincio z firmy RedCart.

Dropshipping ma niski próg wejścia. Nie trzeba więc na starcie żadnych bajońskich budżetów. Innym jego atutem jest produktowa elastyczność. Towar można dowolnie wymieniać bez obawy o straty spowodowane wycofaniem kolekcji. To nie oznacza, że dropshipping to tak naprawdę siedzenie z założonymi rękami i czekanie wyłącznie na zysk.

W dropshippingu możesz generować naprawdę spore zyski, ale pamiętaj, że po twojej stronie jest sporo pracy. Jeśli połączysz świetne oprogramowanie, produkty cieszące się dużym zainteresowaniem, bardzo dobrą obsługę klienta i marketing, sukces odniesiesz szybciej, niż ci się wydaje

– zapewnia Tomasz Cincio.

Erotyka i ekologia najbardziej w cenie

W jakich branżach dropshipping sprawdza się najlepiej? Zdaniem Tomasza Cincio najlepiej zainwestować w produkty dziecięce, ekologiczne i erotyczne. W pierwszym przypadku często dochodzi do sytuacji, kiedy na e-commerce decyduje się matka wychowująca dziecko. Średnia wysokość marży na te produkty to 35 proc. Z tygodnia na tydzień rośnie nad Wisłą popularność produktów ekologicznych. Teraz na czele tej listy są naturalne i bezpieczne kosmetyki. W nich powoli zaczynają się specjalizować dropshippingowe hurtownie. 

Z kolei dyskretne przesyłki są wręcz stworzone dla produktów erotycznych. W tej branży narzuty sięgają nawet 100 proc.

Na ulicach coraz trudniej znaleźć sklep stacjonarny z takim asortymentem, a znane marki nie dystrybuują takich produktów. Pomysł na założenie erotycznego sklepu internetowego jest więc strzałem w dziesiątkę

– nie ma wątpliwości Tomasz Cincio.

mBank uczy o dropshoppingu

Więcej o dropshippingu będzie można dowiedzieć się z cyklu webinariów organizowanych przez mBank w ramach akcji „Cyfrowe rewolucje”, której celem jest jak popularyzacja e-commerce. Pierwsze spotkanie odbędzie się 29 lipca o 18.30, a jego tematem będzie „Pierwsze kroki w sieci. Jakich narzędzi potrzebujesz na start? E-sklep, dropshipping i szybkie płatności w pigułce. Zakładanie e-sklepu i funkcje potrzebne do tego, żeby rozpocząć sprzedaż online”.

REKLAMA

Najbliższe wirtualne warsztaty dotyczyć będą właśnie dropshippingu „Jak w kilka dni rozpocząć sprzedaż w internecie nie mając własnych produktów?”. W roli eksperta wystąpi Tomasz Cincio z RedCart.

Advertisement
REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA