Znany Lekarz z dużą kasą od inwestorów. Polski startup zebrał aż 80 mln euro

Znany Lekarz (znany za granicą jako DocPlanner) zebrał już w sumie 130 mln euro. Na całym świecie zarządza 1,5 mln wizyt lekarskich w ciągu miesiąca.

DocPlanner to czołowa, internetowa platforma do umawiania wizyt lekarskich. Znany Lekarz to jej polski człon, od którego wszystko się zaczęło. Dziś grupa działa w 15 krajach i na 4 kontynentach. Wcześniejszym, dużym wydarzeniem w jej historii było pozyskanie 20 mln dolarów w 2016 roku. Cała ta suma została wykorzystana na przejęcie Doctoralia.com. Konkurencyjny serwis szczególnie znany był na rynkach hiszpańsko i portugalskojęzycznych: w Hiszpani, Brazylii i Meksyku, gdzie popularna jest prywatna opieka medyczna. Akwizycja pomogła umocnić się DocPlannerowi na pozycji platformy z największą liczbą odwiedzin.

Historia rund finansowych DocPlannera:

  • 2012 r. – 3 mln zł,
  • 2014 r. – 9 mln zł,
  • 2015 r. – 40 mln zł.
  • 2016 r. – 80 mln zł,
  • 2017 r. – 64 mln zł,
  • 2019 r. – 344 mln zł.

Najnowsza inwestycja to tegoroczny rekord polskiej branży.

Dotychczas na pierwszy plan wysuwała się inwestycja w Packhelp, opiewająca na 40 mln zł. Posunięcie biznesu założonego przez Mariusza Gralewskiego przyćmiewa jednak dokonania twórców spersonalizowanych pudełek.

Inwestycję przeprowadzili One Peak Partners i Goldman Sachs Private Capital Investing, przy udziale Piton Capital i ENERN Investments (te dwa ostatnie podmioty już wcześniej miały udziały w polskim biznesie). Pozyskane pieniądze zostaną wykorzystane na rozwój biznesu w dwóch, kluczowych miejscach – w Europie i Ameryce Łacińskiej. Zespół liczący już tysiąc osób ma w przyszłości urosnąć o kolejną setkę. Część z nich może zostać wchłonięta w szeregi DocPlannera, dzięki kolejnym akwizycjom.

Cyfryzacja zdrowia.

DocPlanner to nie tylko narzędzie to pozyskiwania informacji o lekarzach czy rezerwowania wizyt online, ale również platforma do zarządzania przepływem pacjentów przez lekarzy i organizowania marketingu. Firma chce dalej rozwijać się w tym obszarze inwestując w badania i rozwój.

W bazach DocPlannera znajduje się ponad 2 miliony profili lekarzy. Przeciętnie każdy z nich ma na swoim koncie 1,2 opinii.

Na drodze ku polskiemu jednorożcowi?

DocPlanner nie ujawnia swojej wyceny, jednak można się spodziewać, że znajduje się bardzo blisko magicznej granicy 1 mld dol. To uczyniłoby z firmy drugą mega-historię-sukcesu znad Wisły. Zaraz po UXPin, które wyniosło się z Polski do Doliny Krzemowej. Znany Lekarz ma jednak chrapkę na skonsolidowanie pozycji światowego lidera platformy do cyfrowego zdrowia.