REKLAMA
  1. bizblog
  2. Biznes

Czujesz w sobie dryg do pisania? 100 tys. zł czeka w Biedronce

Piszesz do szuflady i nie wiesz, jak zadebiutować w świecie autorów książek? Właśnie wystartowała kolejna edycja konkursu dla najbardziej uzdolnionych pisarzy i ilustratorów. Czas wyjąć zakurzone rękopisy i pokazać je w konkursie, bo Biedronka obiecuje aż 100 tys. zł, promocję za free oraz miejsce na półkach z literaturą obok topowych pisarzy.

01.03.2023
18:22
Czujesz w sobie dryg do pisania? 100 tys. zł czeka w Biedronce
REKLAMA

To już 9. edycja konkursu dyskontu dla debiutantów, którzy kochają pisać i tworzyć ilustracje. W każdej z dwóch kategorii czeka nagroda w wysokości 100 tys. zł. Oczywiście oprócz zastrzyku gotówki, organizatorzy obiecują wydanie oraz promocję książki, która trafi jeszcze w tym roku na półki sklepów sieci Biedronka.

REKLAMA

W zeszłorocznej edycji konkursu wygrała książka pt.: „Brerep”. Podczaj jej promocji po raz drugi towarzyszyła wyjątkowa akcja – Tydzień Głośnego Czytania w Biedronce. Przez siedem dni podczas zakupów klienci mogli usłyszeć fragmenty książki w interpretacji znanego i lubianego głosu Wiktora Zborowskiego. Aktor jest również członkiem kapituły konkursu w kategorii tekst. Poza znanym artystą w jury zasiadają również znakomici praktycy i mistrzowie słowa: Agnieszka Karp-Szymańska, Renata Piątkowska, Rafał Witek i Jarosław Gugała.

Spragnieni splendoru? To do dzieła

Trzeba przyznać, że potencjał jest, bo z danych wynika, że w poprzednich edycjach konkursu Biedronki przyjęto ponad 28 tysięcy zgłoszeń. Jeśli chce się załapać na udział w pierwszym etapie konkursu, to trzeba się pospieszyć, bo prace można nadsyłać do 5 kwietnia.

Jakie są zasady? Książka musi być skierowane do dzieci w wieku od 4 do 10 lat. W konkursie mogą wziąć udział debiutujący i pełnoletni autorzy (również ci, którzy brali udział w poprzednich edycjach Piórka, jednak nie zostali laureatami). Każdy z uczestników może zgłosić maksymalnie trzy teksty o długości od 20 do 60 tys. znaków.

Dzieci czytają z dorosłych jak z otwartej księgi. To od nas zależy jaki świat im przedstawimy i jakie wartości przekażemy. Dotychczasowe edycje niosły za sobą piękne przesłania o przyjaźni, współpracy, czy zaufaniu. Razem z koleżankami i kolegami z jury cieszymy się, że już po raz dziewiąty wybierzemy najlepsze prace - mówi Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji i CSR sieci Biedronka, członek jury „Piórka”

Etapy, które mogą doprowadzić do zwycięstwa

Laureata lub laureatkę pierwszego z dwóch etapów konkursu poznamy pod koniec maja. Od tego dnia debiutanci będą mieli półtora miesiąca na stworzenie ilustracji do zwycięskiego tekstu.

W drugim etapie tegorocznego konkursu Piórko zostaną wyłonione najciekawsze prace graficzne, które w największym stopniu oddają ducha nagrodzonego w pierwszym etapie tekstu. Finalnie zwycięscy obu etapów połączą siły i stworzą wyjątkową książkę, która zostanie wydana w nakładzie kilkudziesięciu tysięcy egzemplarzy. Czytelnicy będą mogli kupić ją w sklepach sieci Biedronka już w listopadzie.

Sukces wygranych? Książki rozchodzą się jak ciepłe bułeczki

Do tej pory w ramach konkursu ukazało się już osiem wyjątkowych pozycji, które zostały sprzedane w nakładzie ponad 500 tys. egzemplarzy. Zwycięscy otrzymali łącznie nagrody o wartości 1,6 mln zł.

Oto lista dotychczas wydanych książek:

  • „Szary Domek” Katarzyny Szestak, ilustrowany przez Natalię Jabłońską (2015)
  • „Córka bajarza” Moniki Radzikowskiej z ilustracjami Moniki Białej (2016)
  • „Nieustraszony Strach na Wróble” Grzegorza Majchrowskiego z ilustracjami Marii Giemzy (2017)
  • „Mały Saj i wielka przygoda” autorstwa Magdaleny Wiśniewskiej z ilustracjami Marcina Macięgi (2018)
  • „O królewiczu, który się odważył” Katarzyny Wierzbickiej z ilustracjami Julii Hanke (2019)
  • „O Malwinie i tajemnicy dziadka piwnicy” Agnieszki Syczyło, ilustrowanej przez Magdalenę Starowicz (2020)
  • „Fabryka marzeń” Justyny Woźniak z ilustracjami Aleksandry Badury (2021)
  • „Brerep” Soni Miniewicz z ilustracjami Silvii Pizzati (2022)

Od pierwszej edycji honorowy patronat nad Piórkiem sprawuje Rzecznik Praw Dziecka.

REKLAMA

Szczegółowe informacje dotyczące udziału w tegorocznej edycji konkursu Piórko, a także regulamin i formularz rejestracyjny dostępne są na stronie internetowej: piorko.biedronka.pl.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA