Jesteś klientem Cyfrowego Polsatu? Szykuj się na podwyżki

Ceny prawdopodobnie podwyższą i Cyfrowy Polsat i sieć Plus. O tym, że koncern należący do Zygmunta Solorza pod koniec roku zmieni cenniki było wiadomo od kilku miesięcy.

 – Podjęliśmy decyzję, że będą zmiany w ofercie jeszcze w tym roku

– ujawnił wiceprezes Cyfrowego Polsatu Maciej Stec.

Zygmunt Solorz zapowiedział podwyżki w czerwcu

Kilka miesięcy wcześniej podniesienie cen wywiadzie dla Reutersa zapowiadał Zygmunt Solorz, założyciel i większościowy udziałowiec koncernu.

Bizblog.pl poleca:

– (…) Decyzja dotycząca modyfikacji oferty cenowej to ważny krok i rada nadzorcza spotkała się w tej sprawie z zarządem. Z tego, co wiem, zarząd przeprowadził już analizy i przegląd ofert i na jesieni zostaną wprowadzone nowe cenniki. Wprowadzenie ich zbiegnie się z uruchomieniem naszych nowych systemów IT i sprzedażowych. Dlatego chcemy poczekać –  powiedział Reutersowi Zygmunt Solorz.

Spółki z grupy Cyfrowy Polsat, w tym największa, czyli Plus, zaczęły już sprzedaż ofert przygotowanych pod kątem okresu Świąt Bożego Narodzenia, ale jak zastrzega nie są to oferty po zmianach.

Wyniki finansowe Grupy Cyfrowy Polsat. Przychody w górę

Grupa Cyfrowy Polsat miała w III kwartale blisko 2,9 mld zł przychodu, o 5,4 proc. więcej niż przed rokiem. Zysk operacyjny powiększony o amortyzację spadł o 2 proc. do 901 mln zł (MSR17).

– To kolejny kwartał bardzo dobrych rezultatów zarówno w warstwie wyników sprzedażowych, jak i finansowych. Już po raz trzeci z rzędu liczba świadczonych przez nas usług kontraktowych wzrosła o ponad pół miliona–świadczymy ich już blisko 14,6 mln, a niemal 2 miliony klientów korzysta z oferty usług łączonych. Tak skuteczna realizacja strategii multiplay, czyli do sprzedaży kolejnych usług naszym klientom, przełożyła się na nieco szybszy niż ostatnim razem wzrost średniego przychodu od klienta –o 1 proc. do 84,8 zł – oraz kolejny raz rekordowo niski wskaźnik rezygnacji klientów – wynoszący zaledwie 6,8 proc.w skali roku

– wylicza Mirosław Błaszczyk, prezes Cyfrowego Polsatu.

Cyfrowy Polsat ma 2 mln klientów multiplay

Klienci korzystali z 17,267 mln usług (RGU). 12,090 mln przypadło na oferty telefonii komórkowej i dostępu do internetu.

W ciągu roku liczba klientów kontraktowych spadła o 1,2 proc. do 5,644 mln. O 12,7 proc. do 1,947 mln wzrosła liczba klientów multiplay. Na jednego klienta przypada 2,58 usługi (2,46 rok wcześniej).